Delícies espanyoles

L’esdeveniment «Spain Great Match» difon a Nova York la gastronomia espanyola

Vins canaris, tastos de vi, tapes o una degustació de pernils ibèrics, alguns dels al·licients de l’acte

El xef José Andrés i els germans Roca són els creadors del mercat on es va realitzar l’esdeveniment

L’esdeveniment «Spain Great Match» difon a Nova York la gastronomia espanyola
1
Es llegeix en minuts

La gastronomia espanyola va presentar aquest dilluns a Nova York, després d’un any d’aturada per la Covid-19, la segona edició del «Spain Great Match» (‘El gran partit d’Espanya’), en la qual la novetat és la promoció als Estats Units dels vins canaris en les seves diferents varietats, tant blancs com negres.

L’esdeveniment, organitzat per l’Institut Español de Comerç Exterior (ICEX), va tenir lloc al mercat conegut com Little Spain, creat pel famós xef José Andrés i els germans Roca, i va incloure tast de vins de totes les regions espanyoles, degustació de paella o de pernils ibèrics tallats a mà per professionals.

Els convidats a l’esdeveniment eren principalment gent del sector de la gastronomia dels Estats Units, ja fossin importadors majoristes, distribuïdors o restauradors, a més de periodistes, que van sumar unes 800 persones.

La consellera delegada de l’ICEX, María Peña, va explicar que es trobaven davant «un públic molt exigent» a qui tradicionalment se’ls presentava el vi com a gran producte espanyol, per haver passat en els últims anys a mostrar la riquesa i diversitat de tota la gastronomia espanyola sota el lema Spain Food Nation («Un país de menjar»).

«Però per estimar la nostra gastronomia, cal conèixer-la», va ressaltar, i per això el sentit de fires com aquesta, on s’ofereixen –en el cas d’avui– seminaris específics sobre vins canaris, vins de Jerez o formatges espanyols.

La gastronomia espanyola ha guanyat notorietat els últims anys a Nova York, com a la resta del món, amb propostes més innovadores basades en la cultura de les tapes i les racions que es comparteixen entre diversos comensals.

Notícies relacionades

Segons la consultora KPMG, l’activitat vinculada a la gastronomia a Espanya, entesa en un sentit ampli i incloent la producció agrícola, la distribució o el turisme associat i l’hostaleria, suposa 388.159 milions d’euros de producció, equivalent al 33% del Producte Interior Brut (PIB) del país, i dona ocupació a 3,73 milions de treballadors, el 18% del total de l’ocupació espanyola.

A més, els productes alimentaris representen el 17% del total del comerç exterior espanyol i suposen el 15,5% de la despesa realitzada pels turistes internacionals a Espanya, tot i que el seu pes encara té molt potencial de creixement en llocs com els Estats Units.