Cereal molt popular
¿Què passa si menges arròs cada dia?
¿És bo menjar olives cada dia?
Com fer arròs blanc

L’arròs és un cereal bàsic en gairebé totes les dietes asiàtiques: és habitual que els plats d’Àsia tinguin com a ingredient principal o guarnició arròs blanc.
Als països asiàtics se sol utilitzar com a substitut del pa i de les patates, per poder menjar les saboroses salses que acompanyen tots els plats. I a més, es tracta d’un plat barat i que agrada a gairebé tothom.
L’explicació de la seva popularitat potser ve donada perquè és un aliment molt energètic. Segons la Fundació Espanyola de Nutrició (FEN), 100 grams d’arròs contenen 381 quilocalories, això es deu al fet que el 86% d’aquest aliment són hidrats de carboni i, més concretament, midons, que passen ràpidament a la sang en forma de sucres simples i donen energia ràpidament. Això sí, a canvi d’un elevat índex glucèmic.
Font de fibra
A més, alguns tipus d’arròs, com l’arròs integral, també poden proporcionar fibra, vitamines i minerals.
Tanmateix, malgrat les seves bondats, menjar arròs cada dia pot tenir efectes negatius en la salut, depenent de la quantitat i els altres aliments amb què es combinin.
L’explicació és que, malgrat que és una bona font de carbohidrats complexos i és baix en grasses i colesterol –cosa que el fa una opció saludable com a font d’energia– és alt en calories i pot contribuir a un augment de pes si no es controla la ingesta calòrica total.
Diabetis
Notícies relacionadesA més, si consumeixes arròs blanc refinat en excés, pot ser perjudicial per a la teva salut perquè s’ha demostrat que augmenta els nivells de sucre a la sang i pot contribuir a la resistència a la insulina i a la diabetis tipus 2.
Per tant, és important tenir una dieta equilibrada que inclogui una varietat d’aliments, incloent proteïnes, greixos saludables, verdures i fruites, a més d’arròs. Això ajudarà a assegurar-se que obtinguis una àmplia gamma de nutrients necessaris per mantenir una bona salut.
- Barcelonejant Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- A les 40 setmanes L’alcalde de Girona Lluc Salellas anuncia la mort del seu fill no nat «de manera inesperada»
- La lliga de campions Adeu, Champions; ‘ciao’, Ancelotti
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Les televisions públiques recuperen el terreny perdut en drets esportius
- Crònica rosa Arriba ‘La familia de la tele’
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Sense proves Kennedy afirma que l’autisme el causa una "toxina ambiental"
- La intel·ligència artificial impulsa la nova generació de ciberestafes