Dolç plaer
Apunteu aquesta recepta de torró casolà senzill i més saludable que els industrials
Tot i que els últims anys s’han multiplicat les propostes, aquí deixem una proposta per fer a casa torró de Xixona

Hi ha moltes coses que es poden associar automàticament al Nadal: El Pare Noel, els avets decorats, els llums i els regals són comuns a tot el món, tot i que a cada lloc tenen les seves peculiaritats, però hi ha altres tradicions que són exclusives d’Espanya. A més dels Reis d’Orient, si hi ha una cosa que no pot faltar al país en aquestes dates tan especials és el torró.
Si bé el torró tradicional és l’elaborat amb ametlla i mel (tant el ‘dur’ com el ‘tou’), els últims anys s’han multiplicat les propostes innovadores que han portat al límit aquest dolç. Tant és així que per a molts aquestes propostes s’allunyen molt del que hauria de ser un torró.
Notícies relacionadesXefs de la talla de Dabiz Muñoz s’han sumat a aquesta tendència. El recentment nomenat millor cuiner del món ha llançat aquest any al mercat quatre varietats de torró que es poden trobar als supermercats per 15 euros per tauleta. Hi ha quatre propostes: tortell de Reis, pastís de formatge de la Pedroche, llet amb cereals i crispetes de blat de moro.
No obstant, si sou dels que prefereixen allò de tota la vida i aquest Nadal voleu animar-vos a intentar fer la versió tradicional a casa, aquí us deixem una recepta de torró de Xixona senzilla i més saludable que molts dels preparats industrials.
Ingredients
300 grams d’ametlla molta
200 grams de mel
50 grams de sucre
30 grams de clara d’ou pasteuritzada
Una mica de sal
Una mica de canyella molta (opcional)
Ratlladura de llimona (opcional)
Elaboració:
Torreu les ametlles moltes a la paella a foc lent i removent constantment.
Coueu en un cassó la mel i el sucre fins que s’integrin i després retireu-ho.
Bateu les clares d’ou i incorporeu-hi la barreja de mel i sucre. Torneu-ho a posar al foc a temperatura molt baixa perquè no qualli.
Ja retirat del foc, incorporeu-hi l’ametlla, la canyella, la sal i la ratlladura de llimona.
Col·loqueu-ho al motllo pressionant bé, cobrii-ho amb un film plàstic i poseu-hi un pes a sobre.
Deixeu refredar durant almenys sis hores a la nevera.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Desembarcament Els avantatges i els perills de portar l’esperit de ‘Sálvame’ a TVE: «Són personatges televisius difícils de domar»
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe