Una guia digital per a joves
Velada, la versió gastronòmica de Tinder
Els usuaris d’aquesta ‘app’, emparada pel Basque Culinary Center a la seva acceleradora d’empreses emergents, fan lliscar la pantalla fins a trobar el restaurant triat
Com una guia gastronòmica que parla el llenguatge digital que els més joves utilitzen a Instagram Stories o Tinder s’ha presentat a Madrid l’aplicació Velada, que va ser emparada pel Basque Culinary Center a la seva acceleradora d’empreses emergents.
Els seus creadors la defineixen com «la guia gastronòmica de les noves generacions» per ser «cent per cent digital, amb filtres contextuals i un model d’interacció basat en els ‘swipes’ (lliscar) a l’hora de triar un restaurant, el mateix llenguatge que utilitzen Instagram Stories o Tinder».
Per ara se centra en restaurants de tiquet mitjà i alt de Madrid i Barcelona, i compta ja amb 9.000 usuaris des del setembre, quan va ser integrada a l’acceleradora d’empreses emergents de la Universitat de Ciències Gastronòmiques Basque Culinary Center de Sant Sebastià per dirigir-se «als ‘foodies’ totalment digitalitzats».
Per a iOS i Android
«Vam crear Velada perquè ens vam adonar que les noves generacions ja no utilitzaven les guies tradicionals per buscar restaurants i l’únic que quedaven eren les típiques ‘apps’ de reserva», ha indicat David Martín, cofundador i director d’aquesta aplicació, disponible per a iOS i Android.
Newsletter Cata Major
Pau Arenós us explica cada setmana els secrets més ben guardats per disfrutar del bon menjar dins i fora de casa.
L’aplicació funciona amb filtres contextuals «vinculats a necessitats reals de l’usuari», de manera que la selecció de restaurants va més enllà del tipus de menjar o de la geolocalització per donar opcions com «amb terrassa coberta, per a una primera cita, o fins i tot amb una combinació de filtres com restaurants al barri de Salamanca (Madrid) per menys de 50 euros».
Comprovar la disponibilitat
Després d’una enquesta sobre l’experiència a l’hora de triar restaurant, es van elegir nous paràmetres basats en «les necessitats reals vinculades als gustos dels usuaris» i a partir del maig «es millorarà l’experiència» a través de la integració de la plataforma de reserves Cover Manager per poder comprovar a més la disponibilitat als establiments triats.
Notícies relacionadesEls que apareixen en aquesta aplicació, ha destacat Martín, «han sigut visitats i verificat per algú de l’equip o pels nostres col·laboradors» per comprovar que «compleixen uns paràmetres mínims de qualitat del producte, servei i espai».
Quan l’usuari accedeix a Velada selecciona la categoria desitjada, accedeix a una llista de restaurants seleccionats i ‘swipeja’ (llisca) fins a trobar el desitjat, «igual com passa a Tinder», afegeix. A continuació el pot guardar entre els seus favorits o ampliar informació amb dades bàsiques, plats recomanats, el perfil d’Instagram del local o del cuiner o si disposa de servei de menjar a domicili.
- Cada cop més menors incompleixen el règim de visita després d’un divorci
- Vivas reclama al PP que negociï amb l’Executiu
- Col·lisió entre Broncano i Motos per Jorge Martín
- Urbanisme La nova ronda de Sant Antoni provoca embussos d’autobusos
- NENS TUTELATS El Govern va adjudicar cent milions a dit en centres de menors del 2016 al 2020
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- ERC busca la via per recuperar militants
- El testimoni d’Aldama deixa al TS l’opció d’investigar el Govern
- Sánchez es querella contra Aldama per "dret a l’honor"