Iniciativa solidària
Restaurant Ekaterina: ‘borsx’ contra la guerra
El restaurant rus, la xef i propietària del qual està contra la invasió d’Ucraïna, serveix tres plats d’aquell país. De la seva típica sopa, que costa 7,5 euros, en destina 5 a oenagés que treballen allà

Molts gurmets potser es pregunten on poden provar plats ucraïnesos a Barcelona, perquè a la ciutat no hi ha restaurants del país que està envaint l’exèrcit de Putin. Doncs que a més d’un li sorprendrà saber que en pot degustar tres (‘borsx’, ‘salo’ i ‘vareniki’) a Ekaterina, un restaurant rus regentat per una russa.
La seva xef i propietària, Genia Petrova, que ha penjat cartells al seu local contra la invasió que ha començat el seu país en els quals es pot llegir ‘Estem amb Ucraïna’, ‘Stop Putin i ‘Restaurant rus contra la guerra’, ja els tenia a la carta abans que comencés el conflicte armat.
Però ara ha volgut utilitzar la gastronomia com a eina solidària. Així, destinarà cinc euros a oenagés ucraïneses de cada sopa ‘borsx’ que vengui (costa 7,50 €). Qui es pregunti encara què pot fer per la gent d’aquell país, aquí té una bona solució.
‘Salo’ i ‘vareniki’
El ‘borsx’ que fa Petrova porta caldo de vedella, remolatxa, patata, col, pastanaga i ceba, i es pot barrejar amb una mica de ‘smetana’ (crema agra) i mostassa.
A Ucraïna i a Rússia solen acompanyar-lo d’un altre plat que també es menja sol, el ‘salo’: cansalada tallada a rodanxes i preparada amb pebre que es pren sobre una llesca de pa de sègol amb mostassa. «De vegades refreguen all sobre el pa perquè tingui un sabor més potent», apunta la cuinera, a la cuina de la qual treballa una ucraïnesa.
El tercer plat ucraïnès de la carta d’Ekaterina és el vareniki, una pasta amb forma de mitja lluna farcida, en el cas d’Ekaterina, de patata bullida i de patata bullida amb bolets saltejats.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- A JAÉN El poble més pobre d’Espanya no és tan pobre: «Aquí hi ha diners, però molts no es declaren»
- Una au intimidadora El veí de Sants que no pot sortir al terrat de Sant Jordi a Sant Joan per l’amenaça d’una gavina
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Procediment penal obert Investigats per «administració deslleial» els marmessors de la fortuna de Pere Mir, entre ells l’oncòleg Josep Tabernero
- Joia arquitectònica La reforma de la plaça dels Àngels obre el debat sobre el futur de l’històric CAP del Raval
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Això és del que t’has d’acomiadar als 60 si vols ser més feliç
- "No vull que em facin una carrera fàcil"
- Pogacar se cita avui amb Evenepoel en la clàssica de la cervesa