Adreces suculentes

Els millors restaurants d’Osona per llepar-se’n els dits a cada mos

El huevo en dos cocciones de Can Fortuny, en Centelles.

El huevo en dos cocciones de Can Fortuny, en Centelles. / Anna Mas

1
Es llegeix en minuts
Pau Arenós
Pau Arenós

Coordinador del canal Cata Mayor

Especialista en gastronomia

Ubicada/t a Barcelona

ver +
Ferran Imedio
Ferran Imedio

Periodista. Redactor del canal Cata Mayor

ver +

No només a les grans ciutats es couen grans coses. També fora d’elles pots trobar llocs d’allò més interessants. Passa, per exemple, al cor de Catalunya. Ho hem comprovat nosaltres mateixos en aquests establiments: aquí tens els millors restaurants d’Osona per llepar-se’n els dits a cada mos.

Arròs d’espardenyes de Can Jubany. /

EL PERIÓDICO

Can Jubany (Calldetenes)

Diu Nandu Jubany: «Fa anys vam decidir que faríem la millor cuina catalana, ni la tombarella cap endavant ni el triple salt mortal cap enrere. El que sabem fer, fer-ho molt bé». Com el caneló de pollastre amb rossinyols i tòfona estival. Saps quants n’ha venut des que va obrir el 1995? T’ho expliquem en aquesta crònica de Can Jubany.

El menjador de Can Fortuny, a Centelles, Osona. /

Anna Mas

Can Fortuny (Centelles)

Gerard Fortuny, de 27 anys, s’atreveix amb l’alta cuina tranquil·la a Centelles (Osona). Després d’haver-se foguejat amb Nandu Jubany amb només 17 («volia saber què era el món laboral») i haver passat per Els Brancs, per Andreu Genestra, per la Torre del Remei o per per Come, ha muntat aquest restaurant que, resumeix el xef, proposa «sabors tradicionals reinterpretats. Un encreuament de Gaig amb El Bulli». Així és Can Fortuny.

Un dels plats de L’Horta. /

JOAN CASTRO ICONNA

L’Horta (Tavertet)

Jordi Coromina es distingeix per una cuina amb hortalisses i l’amable xoc entre ingredients. Sens dubte, la seva és una veu per seguir. Per escoltar-la, has de dirigir els teus passos al restaurant L’Horta.

Ca l’Ignasi (Collsacabra)

Notícies relacionades

Al Collsacabra, Ignasi Camps i Laia Cano s’aparten de les ordres del mercat i ofereixen plats amb discurs. Això és el que cuinen –i diuen– a Ca l’Ignasi.

El Ferrer de Tall (Vilanova de Sau)

El Ferrer de Tall existeix des de fa més de 50 anys. I aquesta longevitat diu molt i bé de la feina que duen a terme en aquest bar de poble en què fan menú del dia. Així és .