Bombolles polivalents
Josep Roca: «Cada plat té un cava que l’espera»
El sommelier i cap de sala d’El Celler de Can Roca participa a Cava Meeting, on proposa un menú maridat amb alguns espumosos
7 bons vins espumosos que et donaran alegria de viure
Així és un cava de llarga criança

La DO Cava ha citat a Barcelona alguns dels més influents prescriptors mundials per participar Al fòrum Cava Meeting. Se celebra A l’Espai de Transformació Creativa Casa Rius (Barcelona), aquest dilluns i dimarts, 27 i 28 de novembre, combinant tastos, ponències i visites a destacats elaboradors. S’anuncia com un «viatge a l’excel·lència del cava». HI Han arribat un centenar de convidats provinents del Japó, el Regne Unit, els Estats Units, Alemanya, Bèlgica, els Països Baixos, Itàlia i Suïssa.
Entre els cellers participants hi ha Agustí Torelló Mata, Alta Alella, Cava Avinyó, Blancher, Bodegas Escudero, Can Suriol, Celler Carles Andreu, Cava Gatell, Giró del Gorner, Juvé & Camps, Parató Vinícola, Parés Baltà, Torné & Bel, Vins el Cep I Vins Familia Ferrer (Can Sala).
I entre els noms propis que HI participen hi ha Josep Roca (El Celler de Can Roca), Ferran Centelles (exsommelier d’El Bulli), Jordi Paronella (sommelier del grup de restaurants del xef José Andrés), Carme Ruscalleda, els ‘master of wine’ Pedro Ballesteros i Sarah Jane Evans (copresidenta dels Decanter World Wine Awards); Doug Frost (una de les tres persones al món que té simultàniament els títols de Master of Wine i Master Sommelier, referent del sector del vi als Estats Units)...
Roca protagonitza un dels plats forts del Cava Meeting. El sommelier i cap de sala d’El Celler de Can Roca presenta un menú ideat per harmonitzar amb el cava amb la voluntat d’exemplificar la gran versatilitat gastronòmica del vi espanyol més exportat.
Poc abans de la seva participació a la trobada, parlem amb l’expert sobre les possibilitats del cava en una taula més enllà de l’aperitiu, les postres o els brindis per celebrar qualsevol alegria. «Una de les condicions més especials és la seva polivalència, la seva capacitat d’abraçar i adaptar-se a diferents àmbits d’un menú, des del més lleuger, com poden ser els aperitius, a plats principals».
I en cita d’exemples carns i peixos, que recomana maridar amb «espumosos de reserva, més densos i vinosos, amb més estructura». Per concretar més, aquestes són diverses propostes que fa tal sense vacil·lar:
«Amb un cava jove, que té aquest punt iodat i no gaire intensitat, unes escopinyes lleugerament escaldades amb un puntet de llima».
«Amb un cava de guarda superior, un peix al forn, millor que sigui blanc, de matèria grassa alta; per exemple, un de tipus turbot, llobarro o besuc».
«Amb un cava de guarda superior de paratge qualificat, proposo un plat de pularda del Penedès amb bolets».
Notícies relacionades«I per a un cava rosat, unes gambes de Palamós».
«El seu espectre és tan obert... Tant funciona amb amanides com amb plats de caça. És un ventall fantàstic», resumeix Roca, enamorat d’aquesta beguda que tant pot canviar segons els temps de criança, les varietals amb les quals s’ha elaborat, l’estil de vinificació, els terrenys on creix la vinya... «Cada plat té un cava que l’espera».
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Una fàbrica de Badalona, acusada de "risc inacceptable" de càncer
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Polèmica Anagrama suspèn de forma indefinida la distribució del llibre sobre Bretón
- La 'transfobia' crece un 14% en Catalunya según los datos de l'Observatori contra la LGTBI-fobia
- Scully quadro a quadro
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El suport a la independència de Catalunya baixa del 40%, el pitjor registre des del 2011
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió