L’Agència Tributària de Catalunya obre nous canals de comunicació per a la ciutadania /
A fi de complir els criteris de salut pública, que aconsellen restringir la mobilitat de la població mentre duri la pandèmia del coronavirus, l’Agència Tributària de Catalunya (ATC) ha posat en marxa dues noves iniciatives dirigides a millorar els serveis que ofereix i a acostar-se a la ciutadania. D’una banda, ha ampliat els canals de pagament a disposició dels ciutadans al llarg de tot el territori, a través de la xarxa d’oficines informatitzades de Correus; i, d’altra banda, ha activat un nou dispositiu –‘L’ATC us truca’– que permet als contribuents presentar determinades declaracions telefònicament.
Així, des del dilluns 5 d’octubre, els contribuents poden utilitzar qualsevol de les 2.393 oficines postals que Correus té distribuïdes per tot l’Estat, especialment les 315 oficines informatitzades que hi ha a Catalunya, per ingressar l’import de les seves liquidacions a l’ATC.
D’acord amb el Conveni subscrit entre l’Agència Tributària de Catalunya i la Sociedad Estatal Correos y Telégrafos, el pagament dels tributs i altres ingressos de dret públic, la gestió recaptatòria dels quals correspongui a la Generalitat o li hagi estat atribuïda per altres ens i administracions públiques, es podrà fer efectiu mitjançant un gir postal en la modalitat d’ingrés en un dels comptes dels quals l'ATC sigui titular en les seves entitats col·laboradores.
El pagament del tribut o l’ingrés de dret públic es considerarà efectuat en la data en la qual el gir postal sigui imposat pel client de Correus, amb independència de la data en què els fons siguin ingressats en un compte de l’ATC. Correus cobrarà als seus clients la tarifa fixa estipulada per al servei de gir amb l’Agència Tributària de Catalunya (actualment, 1,95 €/gir)
L’autoliquidació dels impostos de transmissions i donacions, ara per telèfon
Notícies relacionadesD’altra banda, l’Agència ha activat el dispositiu ‘L’ATC us truca’ amb un equip de 20 professionals tributaris que es posen a disposició de la ciutadania per ajudar a presentar les declaracions tributàries per telèfon. El contribuent que vulgui rebre aquest servei ha de demanar cita prèvia a través del telèfon 93 551 51 51, dins de l’horari de 8:30 a 14 h (excepte dissabtes i dies festius). Una vegada comprovat que, efectivament, l’autoliquidació es pot fer per telèfon, un tècnic de l’ATC es posarà en contacte amb el sol·licitant per informar-lo de la documentació que necessita per poder fer l’autoliquidació i donar-li dia i hora per a la cita prèvia telefònica.
Les autoliquidacions que es poden tramitar per telèfon són les transmissions de vehicles usats (model 620), tret de les transmissions d’embarcacions usades i dels vehicles que no figurin en l’Ordre que anualment publica el Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques, les transmissions patrimonials i actes jurídics documentats (model 600) i les donacions (model 651). Les transmissions patrimonials i les donacions només es podran fer per telèfon quan l’operació s’hagi formalitzat en un document notarial i la cita prèvia s’haurà de demanar transcorreguts 10 dies des de la firma del document (és el termini que té la notaria per fer arribar a l’ATC la fitxa notarial).
- De l’avís a Vinícius a la filtració al City
- El temporal descarrega a València i Albacete i causa set desapareguts
- LA GALA DE LA PILOTA D'OR ¿Com es va blindar Aitana Bonmatí?
- Mapes Aquesta és la zona zero de València on ha colpejat la pitjor dana del segle
- Begoña Gómez, imputada per apropiació indeguda i intrusisme