Transport públic de Catalunya
T-Jove: quan s’aplicaria l’ampliació fins als 30 anys, preus i on es pot utilitzar

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha anunciat aquest dimarts el contingut del nou paquet de mesures per pal·liar els efectes de la inflació a Catalunya. I una d’aquestes mesures és l’ampliació de la T-Jove fins als 30 anys de manera bonificada, que actualment acabava als 24 anys.
Això suposa un cost de 30 milions d’euros i beneficiaria mig milió de persones en cas que tiri endavant –falta negociar-ho amb el Govern central. Com a molt aviat, entraria en vigor l’any vinent, ja que formaria part dels Pressupostos Generals de l’Estat del 2023.
Rebaixada a la meitat
La T-Jove, com la resta de títols del transport públic catalans, té ara mateix una rebaixa del 50% del preu com a part de les mesures proposades pel Govern de Pedro Sánchez per pal·liar els efectes de la crisi econòmica. De moment, la rebaixa s’aplicarà fins al 31 de desembre.
Targeta T-Usual: 20 euros mensuals.
Targeta T-Casual: 5,675 euros (una zona).
Bitllet senzill: 1,20 euros
Targeta T-Jove: 40 euros (una zona), 52,60 euros (dues zones), 73,80 euros (tres zones), 90,40 euros (quatre zones), 103,70 euros (cinc zones) i 111,15 euros (sis zones).
El doble si es retira
Aquests podrien ser els preus de la T-Jove ampliada si l’Executiu central decidís, després del desembre, mantenir la bonificació als usuaris del transport públic. En cas de retirar-se la mesura, els preus d’aquest títol es duplicarien. La més barata, la d’una zona, costaria 80 euros i la més cara, la de sis, 222,30 euros.
Aquest títol, com la resta, té plena compatibilitat amb tot el transport públic. Per la qual cosa podria utilitzar-se el bitllet tant per a serveis d’autobús de TMB, busos interurbans, el metro de Barcelona, els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), Renfe Rodalies i TRAM. En quedarien exclosos, a priori, els trens de mitjana, llarga distància i l’AVE.
Àmbit d’aplicació
És a dir, es podrà recórrer tot l’àmbit ferroviari de les sis corones tarifàries de l’ATM de Barcelona, i fer transbordament entre les xarxes d’FGC i Rodalies, a més de tots els serveis de transport públic de la zona de tarifa metropolitana.
Notícies relacionadesAra, els usuaris dels trens de Renfe poden anar des de la capital catalana fins al Penedès, l’Anoia, el Bages, Osona i la Selva.
En el cas de Ferrocarrils, implica que es podrà utilitzar des de les estacions de la Beguda fins a Igualada; i des de l’Aeri de Montserrat fins a Manresa Baixador.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Educació L'escola 'miracle' al barri del Besòs de Barcelona: de suspendre a estar per sobre de la mitjana en català i extraescolars
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest febrer
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit
- EL PARTIT DE MENDIZORROtZA L’Espanyol afronta un partit amb valor doble a Vitòria