El director de l'ACA diu que les reserves actuals garanteixen "no haver de fer passos enrere" en almenys sis mesos

Armenter celebra la fi de les restriccions i preveu "recollir una mica més d'aigua" en el que queda de primavera

Càiacs al voltant del campanar del pantà de Sau.

Càiacs al voltant del campanar del pantà de Sau. / Albert Segura

1
Es llegeix en minuts
ACN

El director de l'ACA, Josep Lluís Armenter, celebra la fi de les restriccions per la sequera i assegura que les reserves actuals d'aigua garanteixen "no haver de fer passos enrere" en almenys els pròxims "cinc, sis mesos". En una entrevista a 'El Suplement' de Catalunya Ràdio, Armenter ha explicat que fins i tot preveuen poder "recollir una mica més d'aigua" en els mesos que queden de primavera, especialment al maig. Armenter ha dit que l'aixecament de les limitacions al sistema Ter-Llobregat és una "notícia molt benvinguda", que permet des d'omplir piscines a fer funcionar de nou les fonts de Montjuïc, a Barcelona. En tot cas, ha demanat prudència i ha dit que les dessalinitzadores seguiran funcionant gairebé al màxim rendiment.

Notícies relacionades

"Nosaltres volem ser prudents, tenim reserves del 64% a les conques interns, i els aqüífers recuperant-se, però encara no estem en una situació totalment de normalitat", ha dit. 

Preguntat sobre el cas de Sant Feliu de Codines, l'únic municipi que segueix, per decisió pròpia, en la situació d'alerta, ha dit que creu que aviat se situarà en els nivells de la resta dels municipis de la zona.