Ciclisme
Brutal caiguda a la Volta: l’italià Cataldo es trenca el fèmur, el maluc, dues vèrtebres, la clavícula amb un pneumotòrax
L’accident es va produir a 5 quilòmetres de la meta de la primera etapa de la ronda catalana

El ciclista italià Dario Cataldo, de 38 anys, va tenir una brutal caiguda a falta de cinc quilòmetres per acabar la primera etapa de la Volta, que va guanyar el corredor eslovè Primoz Roglic. L’accident va succeir quan el pilot anava llançat i es preparaven les posicions per afrontar l’arribada a Sant Feliu de Guíxols. La caiguda es va produir en un carrer de Platja d’Aro.
Cataldo, antic integrant de l’equip Movistar, va impactar contra la vorada de la vorera i a conseqüència del cop va patir múltiples fractures al seu cos. Es va trencar el cap del fèmur esquerre, l’articulació de la bola i cavitat del maluc dret, dues vèrtebres de la columna lumbar sense impacte neurològic, múltiples costelles i la clavícula esquerra. A més, a conseqüència del tremend cop també pateix un pneumotòrax bilateral. El Trek, el seu equip, va afirmar en un comunicat que el corredor està conscient i «hemodinàmicament» estable.
Intervingut quirúrgicament
Notícies relacionadesVa ser traslladat en ambulància a l’hospital Josep Trueta de Girona, acompanyat per Álex Flor Costa, un dels metges de la Volta que, precisament l’any passat, també a Sant Feliu de Guíxols, va salvar la vida a un altre ciclista italià, Sonny Colbelli, després de patir una aturada cardíaca tot just travessar la meta.
Cataldo serà intervingut quirúrgicament per mirar de reparar la fractura soferta al fèmur. En el mateix accident es va veure involucrat el britànic Adam Yates, guanyador de la Volta 2021, que va arribar a la meta amb més de deu minuts de retard.
- Nadons de 80 països ja mosseguen fruites i verdures de cautxú creades per dues germanes barcelonines
- Futbol El Barça no tornarà a l’Spotify Camp Nou per al Gamper i espera poder tornar per començar la Champions
- El 2030 IMATGES | Així seran les noves estacions de l’L8 de FGC a l’Eixample
- Literatura llatinoamericana Jaime Bayly retrata les misèries sexuals de Vargas Llosa i García Márquez a ‘Los genios’
- Previsió meteorològica Arriba la borrasca Olivier amb fortes pluges: així afectarà Catalunya
- Contingut en català Neixen els Premis CRIT per reconèixer als creadors de contingut en llengua catalana a l’entorn digital
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- Guerra comercial El Govern central aprova un tram de 1.000 milions d’avals de l’ICO per a empreses afectades pels aranzels de Trump
- Indemnització rècord El Suprem eleva fins als 3 milions més interessos la indemnització pel dany neurològic causat per negligència mèdica en un part
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja