El Tourmalet

El Tourmalet: el ciclista dels ous d’or

  • Remco Evenepoel llueix a la Volta el jersei blanc com a millor jove de la carrera i ha hagut de canviar el mallot de l’arc de Sant Martí de campió del món per la peça patrocinada per una petita empresa de Rubí dedicada a la impressió gràfica i col·laboradora tècnica de la ronda catalana.

 

El Tourmalet: el ciclista dels ous d’or

LA VOLTA

3
Es llegeix en minuts
Sergi López-Egea
Sergi López-Egea

Periodista

Especialista en Periodisme esportiu i ciclisme

ver +

Igual que hi ha la gallina dels ous d’or, que ningú sigui mal pensat, hi ha el ciclista que juga i que converteix en aquest noble metall tot el que toca. Però per a això cal tenir un do especial, com el músic que delecta amb el seu art. I aquest corredor no és cap altre que Remco Evenepoel, el ciclista que arrossega un autèntic exèrcit d’informadors belgues, els que ja l’han transformat en la reencarnació d’Eddy Merckx.

Feia 50 anys que Bèlgica buscava un substitut a Merckx. Va passar una cosa semblant a la que va passar a Espanya quan es va retirar Miguel Induráin. Va emergir la figura d’Abraham Olano i tots el van abraçar com el ciclista que allargava el regnat de l’astre navarrès. A Bèlgica fins i tot van tenir una enorme sort passatgera perquè de seguida va sorgir Lucien van Impe, que per si no fos prou els va guanyar un Tour als dos anys de l’última victòria de Merckx.

Un país unit amb Evenepoel i Van Aert

Ara, flamencs i valons s’han entregat a la màgia d’Evenepoel, de només 23 anys, que voldran veure d’aquí unes setmanes lluitant per la ‘maglia rosa’, sense oblidar tampoc un altre mag d’aquest esport anomenat Wout van Aert –per cert, el preferit de Merckx–, tot i que ell estigui cridat a un altre tipus de proeses, no menys importants, però sí que diferents de les proeses a les quals aspira el jove Remco.

Potser es pregunten ¿per què se li atorga en aquest espai el títol del ciclista dels ous d’or? Doncs perquè David Adrià acumula dies amb trucades i missatges d’amics i clients per felicitar-lo per la idea que va tenir quan va trucar a Rubèn Perís, president de la Volta, per proposar-li de patrocinar el mallot blanc de millor jove de la seva carrera. I ja des de dilluns que el campió del món vesteix la peça a la qual apareix la seva marca, ScrubDesigns, una empresa familiar de Rubí amb una vintena de treballadors que es dedica a la impressió de grans formats.

El nom que Evenepoel porta escrit

Perquè el nom d’aquesta empresa és el que porta imprès, amb aquelles lletres que figurarien als ous d’or d’una simbòlica gallina, al mallot que vesteix des de dilluns Evenepoel, que ha hagut de canviar el jersei de l’arc de Sant Martí de campió del món pel de millor jove de la carrera amb el disseny i el nom de la firma barcelonina.

Dimarts passat es parlava en un article similar a aquest que les grans empreses i bancs catalans passaven de la Volta, que ningú volia patrocinar-los i que la ronda catalana sobrevivia gràcies a la Generalitat, al Tour i a petits col·laboradors tècnics necessaris per tirar endavant una carrera. Uns posen les barretes energètiques que entreguen als ciclistes a cada sortida, d’altres auxilien els corredors en cas d’avaria durant les etapes si els cotxes dels equips no poden avançar i solucionar els contratemps, d’altres aporten les motos que regulen el trànsit de la competició... i ScrubDesigns s’encarrega de la impressió de tots els rètols i pancartes que llueixen a la prova. I, de passada, patrocina el jersei dels joves, que obligatòriament ha de portar el primer classificat de la categoria, tot i que amb això hagi de sacrificar el mallot de l’arc de Sant Martí de campió del món.

Evenepoel va guanyar l’etapa de la Molina amb el jersei blanc i amb aquesta peça, com si fos la dels ous d’or, va sortir fotografiat per tot el món, en una imatge que van recollir tots els diaris belgues per donar un impuls fins ara mai vist a la petita firma de Rubí.

Aprofitar les oportunitats

David Adrià és el germà gran del ciclista Roger, el corredor del Kern Pharma, i el que explica que ell no guanya diners pel fet d’anunciar-se en ciclisme, perquè els seus clients no són consumidors, sinó empreses a les quals imprimeix els seus rètols. «Una altra cosa és que convidi els meus clients a continuar en viu, en directe i en cotxes de l’organització les etapes de la Volta». És una manera d’acontentar-los, perquè no se’ls acudeixi passar-se a la competència.

Notícies relacionades

Evenepoel ha convertit en or aquesta petita empresa de Rubí, que com si fos un rebot de bàsquet ha agafat aquest patrocini que els grans empresaris catalans ni s’havien plantejat assumir. I és que les oportunitats cal aprofitar-les, perquè el tren no sempre es para a la mateixa estació.