Una jove illa volcànica en 'devora' una altra al Japó

El procés de sorgiment, unió i absorció ha durat a penes quatre mesos

12-11-2013.

12-11-2013.
13-12-2013.
12-1-2014.
20-2-2014.

/

1
Es llegeix en minuts
ANTONIO MADRIDEJOS / GUILLERMO GÓMEZ / Barcelona

Fa quatre dècades, una illa volcànica va emergir uns mil quilòmetres al sud del Japó, en aigües del Pacífic, i va anar creixent amb el pas dels anys fins que l'activitat es va aturar. L'illa, batejada amb el nom de Nishino-shima, tenia el 2013 una extensió de 29 hectàrees i una altura màxima de 25 metres.

De sobte, fruit de la mateixa activitat volcànica submarina, el 20 de novembre de l'any passat va començar a emergir una nova illa a uns 500 metres de Nishino-shima. La nova illa, al principi un simple illot, va créixer com la seva antecessora, però ho va fer amb tanta intensitat i rapidesa que primer es va unir a Nishino-shima (gener) i finalment la va acabar absorbint (març).

Notícies relacionades

Actualment hi torna a haver una sola illa, encara que d'una mida molt superior, amb dos cràters d'uns 60 metres d'altura. Els colors més foscos que s'aprecien a les fotografies corresponen a les erupcions volcàniques més recents, mentre que els clars són de les erupcions de fa dècades. 

El procés ha estat profusament registrat pel Servei de Guardacostes del Japó i pel satèl·lit Landsat 8 de la NASA.