DES DE LA GUAIANA FRANCESA
L'ESA llança aquest divendres dos nous satèl·lits del sistema de navegació Galileo
Estaran operatius a mitjans d'any, després dels assajos en òrbita
Dos nous satèl·lits de la constel·lació del sistema de navegació europeu, Galileo, seran llançats aquest divendres, 27 de març. Es tracta dels satèl·lits número 7 i 8, i seran enviats a l'espai a les 22.46 (hora peninsular espanyola) des del port espacial europeu a la Guaiana francesa, amb un llançador Soiuz.
Segons ha explicat l'ESA, els dos aparells estaran operatius a mitjans d'any, després dels assajos en òrbita.
El llançament s'havia fixat en un principi per a finals de l'any passat, però va ser suspès per la investigació d'una anomalia en l'etapa superior del Soiuz. Aquest problema també va deixar els Galileo 5 i 6 situats en una òrbita incorrecta, més baixa, durant el seu llançament.
L'anomalia, que es va originar per la congelació d'una de les línies del propulsor hidrazina, ja ha sigut solucionada, i ja es podrà continuar amb el desplegament de la constel·lació.
Finalment, Galileo 5 va ser mogut a una òrbita més alta, funcional, el novembre passat, i després va superar les seves proves en òrbita. Pel que fa a Galileo 6, va ser igualment elevat a principis d'aquest mateix mes, i ara el satèl·lit és sotmès a les corresponents proves.
Notícies relacionadesGalileo és el sistema global de navegació per satèl·lit europeu. Consisteix en 30 satèl·lits i la corresponent infraestructura en terra. L'ESA ha portat a terme la definició, el desenvolupament i la fase de validació en òrbita, amb finançament de l'ESA i la Comissió Europea.
La validació en òrbita va requerir el desenvolupament d'una miniconstel·lació de quatre satèl·lits, i un segment de terra reduït dedicat a validar el concepte. La fase operacional està finançada completament per la Comissió Europea. La Comissió i l'ESA han firmat un acord pel qual l'ESA actua com a agent de disseny i contractació en nom de la Comissió.
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- El temporal porta al límit la costa i el cabal dels rius a Girona i BCN
- Un poble de Lleó ven més butlletes del Gordo de les que va comprar
- Dues falsedats flagrants
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
