A OLESA DE MONTSERRAT
Trobada una empremta fossilitzada de rèptil de fa 230 milions d'anys
És la més ben conservada que s'ha trobat a Espanya fins ara

huella
Un excursionista ha trobat fortuïtament una empremta fossilitzada d'un rèptil que va viure fa 230 milions d'anys i que és la més ben conservada que s'ha trobat a Espanya fins ara, mentre feia una excursió als voltants d'Olesa de Montserrat (Barcelona).
Segons han informat fonts de la Generalitat, el 22 d'abril passat, l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat va fer entrega oficial al Servei d'Arqueologia i Paleontologia del Departament de Cultura d'una icnita --motllo d'empremta de peu-- de rèptil del període Triàsic mitjà, fa 230 milions d'anys.
Es tracta d'una troballa paleontològica fortuïta feta a inicis de mes per una persona en el transcurs d'una excursió als voltants d'Olesa.
La Generalitat s'encarregarà ara d'estudiar i conservar el fòssil.
Segons el paleontòleg de la Universitat Autònoma de Barcelona i col·laborador de l'Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont, Eudald Mujal, expert en paleontologia del Triàsic, la troballa és el motllo d'una empremta de peu de la icnoespècie Isochirotherium, que correspon a rèptils antecessors dels dinosaures i cocodrils.
L'estat de conservació és "excepcional i conserva impressions del detall de les urpes i de la pell", ha explicat el paleontòleg.
Notícies relacionadesFa pocs anys, a 2.800 metres de distància, van ser trobades altres icnites al mateix nivell geològic, i també en aquest nivell se n'han localitzat fa poc altres a Castellar del Vallès (Barcelona).
Aquests tres jaciments són els únics de restes de rèptils de la península Ibèrica d'aquesta edat i la icnita d'Olesa és la més ben preservada de totes les trobades fins ara.
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Mil anys d’aniversari Montserrat rep amb devoció la sortida de la Moreneta per primera vegada en aquest mil·lenni
- Creu de Sant Jordi 2019 Mor Montserrat Úbeda, referent de la catalanitat i ànima d’Ona Llibres
- Els bojos són ells, ells
- Protesta L’acta del partit recull el llançament d’un objecte de Rüdiger a l’àrbitre
- «UNA NIT PERFECTA» Flick, l’amo de les finals, despulla el Madrid (capítol III)
- Futbol Un Barça feliç es classifica per a la seva cinquena final de la Champions consecutiva (1-4)
- La caixa de ressonància ¿Un concert pot competir amb un Barça-Madrid?
- Jordi Herreruela: «A Barcelona fa falta un escenari de 60.000 o 80.000 espectadors dissenyat per a la música»
- Loteries Números premiats a la Grossa de Sant Jordi 2025: primer, segon i tercer premi