Europa, una lluna de Júpiter, té guèisers d'aigua a la superfície

icoy35687423 jupiter europa160926212910
Observacions efectuades amb el telescopi espacial 'Hubble' han observat a la superfície d'Europa, una de les llunes de Júpiter, el que semblen ser grans plomes o guèisers de vapor d'aigua, cosa que reforça la idea avançada en anteriors investigacions que sota la crosta glaçada del satèl·lit hi pot haver un gran oceà líquid. La NASA ha presentat els resultats durant una roda de premsa celebrada a Washington.
L'agència espacial nord-americana té previst enviar-hi una missió d'exploració l'any 2020.
"Creiem que l'oceà d'Europa és un dels llocs més prometedors per albergar vida en el sistema solar", ha dit Geoff Yoder, administrador associat del Directori de Missions Científiques de la NASA.
Temes:
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Tribunals Alliberada la presa espanyola més jove a l’estranger: Fátima Ofkir complia cadena perpètua a Oman per tràfic de drogues
- La ronda catalana L’etapa reina de la Volta es converteix en un caos
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Alemanya d’entreguerres Weimar, del triomf de la creativitat i la llibertat a la desraó que Hitler va aprofitar