NOU EXECUTIU
Pedro Duque, l'astronauta mediàtic, nou ministre de Ciència
Enginyer aeroespacial i tripulant del 'Discovery', ha estat un gran divulgador de la ciència a la televisió
Investigadors espanyols havien iniciat una campanya per reclamar un ministeri específic en Ciència

rjulve43533889 graf8367 val ncia comunitat valenciana 29 05 2018 el as180606115252 /
Pedro Duque (Madrid, 1963), el primer astronauta espanyol, és el nou ministre de Ciència, Innovació i Universitats del govern de Pedro Sánchez, per a satisfacció de la comunitat d’investigadors espanyols, que ja havien començat una campanya per reclamar al nou president un ministeri específic per a aquesta cartera.
► Pedro Sánchez elegeix els seus ministres | Últimes notícies
Pedro Sánchez elegeix els seus ministres
Duque, que es va llicenciar el 1986 com a enginyer aeronàutic per la Universitat Politècnica de Madrid, (com a segon de la seva promoció, malgrat tenir nota mitjana de 10), va ser seleccionat el 1992 en un dels concursos que realitzal’agència espacial nord-americana, la NASA, per buscar persones que puguin desenvolupar la tasca d’astronauta. Després de rebre entrenament a la Ciutat de les Estrelles de Moscou (Rússia) i als Estats Units, l’ara ministre de Ciència va participar en la missió espacial STS-95 del transbordador 'Discovery', entre l’octubre i el novembre de 1998. Aquells nou dies a l’espai, durant els quals va supervisar el mòdul experimental de l’estació espacial europea (ESA), van ser la seva primera missió com a astronauta i el van convertir en una de les figures més populars d’Espanya.
Ell mateix ha alimentat posteriorment la seva popularitat, participant en programes de televisió i fent divulgació científica per a tots els públics.
Després de participar en diverses missions més i abandonar la seva feina a la NASA durant un temps, Pedro Duque es va convertir el 2011 en responsable de revisió de projectes futurs de l’ESA per a vols tripulats, funcions que estava desenvolupant fins aquest mateix 6 de juny, quan ha estat designat ministre del nou Govern.
Una vegada s’ha fet pública la notícia, Duque ha exhibit a les xarxes socials el seu sentit de l’humor al publicar un tuit en què ha escrit: "Tant de bo hi fos la meva mare". I l’ha acompanyat amb una vinyeta de Forges en la qual una mare s’adreça al fill quan aquest està a punt de sortir de casa i l’avisa: "Jomío, te recuerdes que los cargos los carga el diablo. Suerte".
Ojalá estuviera mi madre. Siempre @forges pic.twitter.com/7QnpP60dmo
— Pedro Duque (@astro_duque) 6 de junio de 2018
- Xarxa elèctrica ¿Què és el zero energètic, la principal hipòtesi de l'apagada generalitzada?
- Espanya, paralitzada per una gran apagada d’origen desconegut
- Xarxa elèctrica Les causes de l'apagada massiva a Espanya i Portugal
- Tall del subministrament elèctric Apagada generalitzada a Espanya: ¿què ha passat amb la llum?
- L’apagada obstrueix la connexió telefònica i l’accés a internet
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- «NO EM COMPARO AMB MESSI» Lamine Yamal, 17 anys i partit 100 amb el Barça: «La por la vaig deixar al parc, a Mataró, fa temps»
- Apagada L'Audiència Nacional obre una investigació per determinar si l'apagada va ser ciberterrorisme
- La Caixa cessa Ángel Simón i nomena Francisco Reynés com a nou conseller delegat de Criteria
- Successos Un mosso pateix una fractura de crani al ser colpejat amb una barra de ferro en els incidents a la Mariola de Lleida