millor hora: les 6 i 28 minuts
L'eclipsi lunar penumbràtic d'aquest diumenge serà visible des d'Espanya
És el tercer dels quatre previstos per a aquest any 2020

epa00185107 A scene view of the full lunar eclipse at the sky of the Jordanian Capital Amman on Tuesday 04 May 2004. EFE/epa/JAMAL NASRALLAH /
Aquest diumenge, 5 de juliol, tindrà lloc un eclipsi penumbràtic de Lluna, que serà visible a gran part del món, inclosa Espanya.
L’inici de l’eclipsi penumbràtic tindrà lloc a les 3.07 hores UTC (5.07 hora peninsular espanyola) i serà visible a l’Àfrica, sud i oest d’Europa, Sud-amèrica, sud i est d’Amèrica del Nord i el Pacífic sud.
El fenomen, amb un màxim que serà cap a les 4.28 hores (6.28 a Espanya), acabarà a les 5.49 hores (7.49 hora peninsular), sent visible en les seves últimes fases en l’extrem occidental de l’Àfrica, Amèrica i el Pacífic.
Tercer del 2020
Notícies relacionadesSegons explica l’Observatori Astronòmic Nacional (OAN), es tracta del tercer eclipsi penumbràtic de Lluna d’aquest 2020. El primer va tenir lloc el 10 de gener i n’hi va haver un altre el 5 de juny. Tots dos van ser visibles des d’Espanya. L’eclipsi d’aquest 5 de juliol no serà l’últim, ja que n’hi haurà un altre el 30 de novembre.
A aquest nou eclipsi se suma l’anul·lar de Sol del passat 21 de juny, que no va ser visible a Espanya, i l’eclipsi total solar que es produirà el 14 de desembre, que tampoc es podrà veure des d’Espanya.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- SALUT Un bacteri, possible causa de l’augment del càncer colorectal
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril Cercas, Bosch i Dueñas coronen un Sant Jordi miraculós i pletòric
- L’agredolça sensació de les víctimes de pederàstia
- Un dret social 338 dies, el temps mitjà d’espera per demanar l’ajuda de dependència
- "Això tot just acaba de començar"
- El conflicte del Pròxim Orient Abbas exigeix a Hamàs que alliberi els ostatges israelians i entregui el poder
- Assalt amb ganivet Una estudiant morta i tres ferits en un atac en un institut francès