Dia Nacional d’Hongria
Meteoròlegs de tot el món se solidaritzen amb dos col·legues hongaresos acomiadats per fallar en una previsió

Desenes de meteoròlegs de tot el món s’han solidaritzat amb els seus col·legues hongaresos que van ser acomiadats després que una tempesta que havien pronosticat no arribés a Budapest el Dia Nacional d’Hongria el 20 d’agost.
«En general informem sobre esdeveniments meteorològics extraordinaris, però això no es tracta d’un fenomen atmosfèric que hagi causat un xoc, sinó la notícia que dos col·legues hongaresos han perdut la seva feina simplement per fer bé la seva feina», asseguren en un comunicat conjunt publicat a Facebook.
Meteoròlegs d’Espanya, França, Itàlia, Colòmbia, l’Uruguai i Kenya, entre d’altres, al·ludeixen al fet que el ministeri de Tecnologia i Indústria hagi acomiadat els dos directors del Servei Nacional de Meteorologia (OMSZ) hongarès després que s’haguessin de cancel·lar uns focs artificials perquè el servei va pronosticar fortes tempestes per a la nit del 20 d’agost.
Tot i que el comunicat del Ministeri de Tecnologia i Indústria no ha justificat l’acomiadament, la premsa i els polítics locals donen per fet que les raons estaven relacionades amb aquest pronòstic equivocat que parlava d’una probabilitat del 80% de tempesta.
Els meteoròlegs internacionals, membres de l’agrupació ‘Climate without Borders’ (Clima sense Fronteres), asseguren que «de vegades succeeix el menys probable» i recorden que l’OMSZ va fer el que havia de fer en aquella situació.
L’executiu de l’ultranacionalista Viktor Orbán volia celebrar la festa nacional amb «els focs artificials més grans d’Europa», que se celebraran dissabte a causa de la cancel·lació.
- Xarxa elèctrica ¿Què és el zero energètic, la principal hipòtesi de l'apagada generalitzada?
- Espanya, paralitzada per una gran apagada d’origen desconegut
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Xarxa elèctrica Les causes de l'apagada massiva a Espanya i Portugal
- D’Olot a l’armada japonesa
- Testimonis de l'apagada Viggo Mortensen, atrapat a Sants per l'apagada: "Cal millorar la comunicació per a la gent"
- Resolució elèctrica nacional El Govern obre dos expedients a Red Eléctrica i Endesa per esbrinar les causes de l’apagada
- Danys a l’economia Impacte econòmic del tall de subministrament: Catalunya estima pèrdues de gairebé 900 milions d’euros
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- «NO EM COMPARO AMB MESSI» Lamine Yamal, 17 anys i partit 100 amb el Barça: «La por la vaig deixar al parc, a Mataró, fa temps»