A la recerca de la neutralitat climàtica
Els governs, inversors, clients i la societat en general estem cada dia més informats i som més exigents sobre la necessitat de deixar a les generacions futures un planeta més sostenible

La societat demana a les empreses que siguin ambicioses i responguin degudament als reptes actuals. En aquest sentit, Iberia és una d’aquestes companyies que tenen la sostenibilitat com a eix principal de la seva estratègia. El seu pla, Flightpath Net Zero, té per objectiu aconseguir emissions netes zero l’any 2050.
¿Com pretén fer-ho? amb un full de ruta en tres passos: en el 2025, 10% de reducció d’emissions de CO2 per passatger/km; el 2030, 20% de reducció d’emissions netes de CO, i el 2050, emissions netes zero.
Per aconseguir-ho, està renovant la seva flota d’avions, posant en marxa mesures de millora de les operacions, tant en vol com a terra, i recolzant-se en el desenvolupament dels combustibles sostenibles d’aviació (SAF), comprometent-se a utilitzar-los en un 10% dels seus vols l’any 2030.
Calculadora d’empremta de carboni
Calculadora d’empremta de carboniParal·lelament, l’aerolínia vol fer partícips els seus clients del seu compromís amb la sostenibilitat, i per això acaba d’estrenar a la seva web corporativa, una calculadora perquè aquests puguin conèixer les emissions derivades dels seus vols, mesurades en quilos de CO.
I ho fa amb dades reals, no amb estimacions, basant-se en les xifres del combustible consumit el 2019, i amb la càrrega i els passatgers transportats en aquell període, utilitzant com a referència les reserves reals.
A més, té en compte tota una sèrie de variables com el tipus d’avió –l’aerolínia està incorporant els avions més moderns i sostenibles del mercat per millorar la seva eficiència–; les condicions meteorològiques, ja que no és el mateix volar amb vent en cua que de cara; o el tipus de cabina en què viatja el passatger, ja que també condiciona les emissions l’espai que ocupa a l’avió, que difereix si viatja en turista, turista prèmium o business.
Notícies relacionadesAixí és possible realitzar un càlcul com més exacte millor.
De moment, la calculadora és informativa, però en un futur pròxim, des de l’aerolínia asseguren que ens oferiran la possibilitat de compensar aquestes emissions per aconseguir un vol neutre.

- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Més parlants, menys ús habitual, més bilingüisme: la salut del català, en nou gràfics