iniciativa solidària

La Fundació La Caixa mobilitza 230 professionals d'atenció psicosocial

Els equips atendran les persones afectades en coordinació amb 129 hospitals de tot Espanya i 133 unitats de recolzament domiciliari

la-caixa

la-caixa

1
Es llegeix en minuts
R.C.

La Fundació La Caixa posa a disposició dels malalts per coronavirus a tot Espanya els 230 professionals (psicòlegs, treballadors socials, infermers, metges i agents pastorals) que desenvolupen el programa per a l’atenció integral a persones amb malalties avançades, emmarcat en l’estratègia de cures pal·liatives del Sistema Nacional de Salut.

L’objectiu és que els professionals del programa proporcionin als afectats pel Covid-19 una atenció emocional, social i espiritual, càlida i personalitzada, que complementi la tasca de les unitats mèdiques, i també ofereixin atenció al dol en circumstàncies extremes, com les dels familiars de les víctimes de la pandèmia.

Distribuïts en 43 equips

Distribuïts en una xarxa de 43 equips d’atenció psicosocial (EAPS), els professionals actuaran en les unitats del coronavirus dels 129 hospitals de tot Espanya, i en les 133 unitats de recolzament domiciliari, on treballen normalment atenent persones que es troben al final de la vida i els seus familiars.

El president de la Fundació Bancària La Caixa, Isidro Fainé, ha expressat: «Tots hem de contribuir a pal·liar els efectes de la pandèmia del coronavirus i a fer-ne més suportables els efectes. L’atenció psicosocial de les persones afectades per una situació tan desconeguda i el recolzament, tant a elles com als seus familiars, pretén ser una llavor d’esperança conseqüent amb la nostra missió d’ajudar les persones més vulnerables en cada moment».

11 anys de recorregut

Notícies relacionades

Al llarg dels seus 11 anys de recorregut, aquest programa de la Fundació La Caixa ha ofert atenció a 182.000 pacients i 248.000 familiars. El Consell d’Europa el distingeix com a servei exemplar en l’atenció psicològica, espiritual i emocional.

L’avaluació científica del programa conclou que l’atenció psicosocial oferta respon a les necessitats i millora en el 90% els símptomes provocats per la malaltia i que perjudiquen l’estat anímic i psicològic dels malalts atesos. L’estudi estableix que el 92% de les persones malaltes qualifiquen d’excel·lent o molt bona l’atenció rebuda, i prop del 90% assegura que ha pogut resoldre temes difícils (la major part d’ells, de comunicació i de relació amb la família i l’entorn) gràcies a aquest recolzament.

Temes:

Coronavirus