Amazon selecciona Acciona per al subministrament d’energia neta als EUA

  • Proporcionarà el 10% de l’energia a través d’una inversió de 835 milions als EUA
  • L’empresa espanyola elegeix Amazon Web Services (AWS) com a ‘proveïdor preferent al núvol’ 
entrecanales

entrecanales

1
Es llegeix en minuts

Acciona ha obtingut un contracte als Estats Units per al subministrament de 641 megawatts (MW) d’energia neta a Amazon, cosa que representa el 10% de tota la capacitat elèctrica renovable del gegant del comerç electrònic.

L’empresa espanyola construirà durant els pròxim quatre anys quatre noves plantes als estats d’Illinois, Kentucky i Ohio, amb una inversió total pròxima als 1.000 milions de dòlars, entorn de 835 milions d’euros al canvi actual, per contribuir a aquest projecte.

Segons va informar el grup que presideix José Manuel Entrecanales, es tracta d’un acord de cooperació amb Amazon que s’emmarca dins dels plans de descarbonització i innovació de totes dues companyies, ja que contribuirà a la consecució per part de la companyia americana del seu objectiu d’utilitzar només energia renovable abans del 2030 i arribar a la neutralitat abans del 2040.

La multinacional ha anunciat aquest dijous 26 noves instal·lacions d’energia solar i eòlica, cosa que li permetrà assolir 6,5 gigawatts (GW) de producció ‘verda’, per la qual cosa l’acord amb Acciona representarà entorn del 10% del total de l’energia destinada a les oficines i centres logístics i de dades d’Amazon.

Pla de creixement

Per la seva banda, aquests nous actius en construcció s’enquadren dins de l’estratègia de creixement d’Acciona, que preveu la instal·lació de 5 GW de nova capacitat renovable a tot el món entre el 2020 i el 2024, respecte als 10,5 GW actualment instal·lats a 16 països.

«Aquests quatre nous projectes amb Acciona ens acosten al nostre objectiu de proveir les nostres operacions amb energia 100% renovable. El nostre esforç per utilitzar més energia renovable és un pas cap a la nostra meta d’assolir la neutralitat en carboni abans del 2040, com a part del Climate Pledge d’Amazon», assegura el director d’Amazon Energy, Nat Sahlstrom.

Notícies relacionades

Entre la resta de clients d’Acciona també hi ha Novartis, Telefónica, Apple, Bimbo, Merck, Falabella, Asics, Unilever, Maersk o Robert Bosch, als quals subministra energia 100% renovable, i així contribueix a les seves estratègies de descarbonització i de mitigació del canvi climàtic.

A més, dins del seu pla de transformació digital, Acciona ha elegit Amazon Web Services (AWS) com a ‘proveïdor preferent al núvol’ per accelerar el seu canvi cap al paradigma ‘cloud first’, per a la qual cosa la companyia treballarà en dues àrees principals.

Temes:

Empreses