La Fundació Mapfre crea un centre d’investigació

Sis de cada 10 persones de més de 55 anys miren al futur amb optimisme

  • El 1r Baròmetre del Consumidor Sènior traça un perfil de les persones de més de 55 anys
Sis de cada 10 persones de més de 55 anys miren al futur amb optimisme
1
Es llegeix en minuts

Compten amb poder adquisitiu, són propietaris d’una vivenda, disposen de capacitat d’estalvi i són optimistes davant el futur. A més, també es consideren persones tecnològiques i viatgeres, cuiden la seva alimentació i miren amb esperança al 2021, un any on esperen augmentar la seva despesa.

Són les principals conclusions del 1r Baròmetre del Consumidor Sènior, que ha elaborat la Fundació Mapfre amb l’objectiu d’identificar els hàbits de consum que tenen les persones de més de 55 anys, un segment de la població que actualment està format per 15,5 milions d’espanyols, més de la meitat dones (54%), que viuen principalment en municipis de més de 10.000 habitants (71%), i que compten, majoritàriament, amb estudis secundaris (51%).

Tecnològics

L’anomenada població «sènior» a Espanya està bastant al dia en el món digital ja que un 78% utilitza la tecnologia de manera habitual i només un 22% està desconnectada, tot i que la bretxa s’accentua en el cas dels de més de 70 anys (39%), els que tenen menys estudis (41%) i les dones (29%). 

Unes dades que reflecteixen el primer baròmetre realitzat sobre els hàbits dels més grans de 55 anys espanyols, que concreta, per exemple, que un 58% utilitza la banca ‘online’; el 41%, les xarxes socials, o aprèn a internet (un 39%). 

Rumb al futur

Notícies relacionades

D’acord amb aquest estudi, els més grans de 55 anys són optimistes respecte al futur de la seva situació econòmica, ja que el 60% afirma que no empitjorarà i confien a augmentar les seves despeses el 2021, bàsicament en alimentació i oci (un 26%).

L’estudi, realitzat entre el 23 de setembre i el 7 d’octubre sobre una mostra de 1.100 entrevistes, ha sigut promogut per la Fundació Mapfre en col·laboració amb la Universitat de Deusto, que ha creat el Centre d’Investigació Ageingnomics per estudiar el segment de població entre els 55 i 75 anys. Antonio Huertas, president de Fundació Mapfre, i Teresa Ribera, vicepresidenta quarta i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, han acudit a l’acte de presentació.

Temes:

Empreses