Empreses

EL Grup Mutua guanya el 5,2% més malgrat la Covid i anuncia més ajudes

EL Grup Mutua guanya el 5,2% més malgrat la Covid i anuncia més ajudes
3
Es llegeix en minuts

El Grup Mutua va obtenir un benefici net de 304,1 milions d’euros el 2020, un 5,2% més que l’any anterior, gràcies a l’impuls dels seus negocis de Salut i Autos i malgrat les dificultats que ha suposat la crisi del coronavirus.

L’impacte de la pandèmia en la vida i en el pressupost dels seus clients ha sigut, precisament, el que ha impulsat l’entitat a anunciar que assumirà l’import del nou impost sobre les primes de les assegurances per a «la immensa majoria dels clients». Aquesta ajuda s’uneix a l’ampliació en dos mesos de la vigència de les primes del 73% de la cartera d’assegurats d’autos i motos, que li va costar l’any passat 161 milions d’euros, així com la congelació per vuitè any consecutiu de les primes de molts d’aquests clients.

Així ho ha explicat en roda de premsa remota el president de la companyia d’assegurances, Ignacio Garralda, que també s’ha referit a la participació que tenen a CaixaBank, en plena fusió amb Bankia, que ha qualificat d’«estrictament financera», per la qual cosa podria desfer-se d’ella si en el futur els fes falta liquiditat per emprendre altres inversions.

Inversions i capital

El percentatge de Mutua a CaixaBank es reduirà del 2,2% actual a l’1,6% després de la fusió, ha explicat Garralda, que ha afegit que aquest tipus d’inversions consumeixen molt capital, un 40%, per la qual cosa la possible venda dependrà, entre altres coses, de com vagi la solvència del Grup.

Així mateix, i després de l’èxit del pla de negoci tancat el 2020, malgrat l’aturada de la Covid, Garralda ha anunciat que el nou pla 2021-2023 aspira a mantenir el creixement rendible especialment en No Vida, que aportarà uns ingressos de 5.900 milions el 2023, fins i tot tenint en compte el mal moment del negoci d’autos.

També volen continuar avançant en la digitalització del negoci, clau per treure partit de les dades dels clients, i continuar ampliant la seva activitat a altres rams de negoci «amb més potencial, així com reprendre la seva diversificació geogràfica, per tal que l’àrea internacional aporti entorn de 900 milions d’euros el 2023.

Per a això, ha insistit en la intenció del Grup de continuar explorant oportunitats a Llatinoamèrica mitjançant aliances amb socis locals al Perú i Mèxic, similars a les que tenen a Xile i Colòmbia.

Mutua va tancar el passat exercici amb una facturació total en primes de 5.580,7 milions d’euros, un 2,3% més.

Per negocis

El negoci de No Vida a Espanya, principal activitat del Grup, va créixer un 2,9% el 2020, fins als 5.418,5 milions d’euros, davant l’1,1% del sector, mentre que el ram de Vida va ingressar 107,8 milions davant els 186 milions del 2019. 

Per rams asseguradors, els ingressos per primes d’Autos van sumar 1.577,6 milions d’euros després d’augmentar gairebé un 1%, davant la caiguda mitjana del 2% del sector. 

En aquest sentit, Garralda ha demanat al Govern que posi en marxa un Pla Renove «menys restrictiu» i amb menys traves que l’últim per renovar al més aviat possible el parc d’automòbils d’Espanya, que té una edat mitjana de 12,3 anys, i millorar la contaminació ambiental, especialment a les grans ciutats.

En Salut, SegurCaixa Adeslas, empresa integrada en el Grup Mutua Madrileña i participada per CaixaBank, va obtenir l’any passat uns ingressos de 3.975 milions d’euros, un 2,9% més, i va aconseguir un benefici net de 436 milions d’euros, un 12,7% més. 

Dins d’aquest ram, Adeslas va ingressar 2.856 milions d’euros, un 6,2% més, amb la qual cosa va superar la pujada mitjana del 5,1% del conjunt del sector.

Notícies relacionades

Multirriesgo Hogar va obtenir uns ingressos de 617 milions, un 2,3% més, i Mutuactivos va augmentar el seu patrimoni gestionat en 609 milions d’euros, cosa que li va permetre tancar el passat exercici amb un patrimoni total gestionat de 8.452 milions d’euros.

La solvència del Grup Mutua Madrileña, segons els criteris de Solvència II, es va situar al tancament de l’any en el 304%, ràtio que manté a l’entitat per sobre de la mitjana a Espanya i a Europa.

Temes:

Empreses