Completa la proposta amb un Model de Perfils Nutricionals propi
Pascual incorpora Nutri-Score als seus productes
Amb aquesta metodologia, la companyia aspira a tenir els productes amb la composició nutricional més equilibrada del mercat
Pascual adapta tot el seu dossier a les necessitats nutricionals i estil de vida de cada segment poblacional.
Pascual, empresa referent en alimentació saludable a Espanya, ha fet pública la incorporació de Nutri-Score als seus productes, complementant la proposta amb un ambiciós Model de Perfils Nutricionals propi. Amb això, la companyia aspira a tenir els productes amb la composició nutricional més equilibrada del mercat.
Pascual s’ha compromès a adaptar totes les seves categories de producte a les necessitats nutricionals reals de cada segment de població al qual van dirigides. Una aposta que s’uneix a la seva adhesió a Nutri-Score, en un exercici de transparència amb els seus consumidors sobre la qualitat nutricional global dels seus productes.
En paraules de la directora de Nutrició i Salut de Pascual, Elena Garea, «hem detectat la necessitat que les empreses d’alimentació siguem proactives i assumim la responsabilitat de promoure, a través dels nostres productes i serveis, aliments més saludables i nutritius. Pascual té en el seu ADN millorar la qualitat de vida de les persones, la nostra ambició és convertir-nos en referents com a empresa saludable orientada al benestar de les persones».
Perfils Nutricionals, més enllà de Nutri-Score
Segons l’OMS (2015), els Perfils Nutricionals es defineixen com «la ciència de classificar o categoritzar els aliments d’acord amb la seva composició nutricional per raons relacionades amb la prevenció de malalties o promoció de la salut». En aquest sentit, Garea afirma que amb aquest pas de la companyia segueix «les estratègies suggerides per l’OMS en resposta a l’epidèmia global de sobrepès i obesitat i l’increment de malalties no transmissibles relacionades amb la dieta. Establir una metodologia pròpia ens ajuda a definir un Perfil Nutricional òptim per a cada producte; el que és un gran avenç per complir els nostres compromisos amb el benestar i la salut de les persones».
En relació amb Nutri-Score, la directora de Nutrició i Salut de Pascual indica que «no hi ha un concepte de ‘millor’ universal al món dels aliments. Nosaltres hem optat per tenir un mètode propi per perfilar els nostres productes, que considerem més complet. Utilitzem Nutri-Score com una variable més i l’incorporem als nostres productes perquè creiem que és un sistema objectiu i independent, amb una sòlida base científica l’objectiu de la qual és facilitar la decisió de compra del consumidor».
El Model de Perfils Nutricionals de Pascual: la consolidació d’una política enfocada a la salut.
La companyia també ha comunicat que eleva la Nutrició i la Salut a Política de Companyia, rubricada pel seu Consell d’Administració.
La nova Política de Nutrició i Salut recull, com a primer punt, la definició d’aquest Model de Perfils Nutricionals propi de la companyia: una nova metodologia per la qual Pascual categoritzarà tots els seus productes partint de la seva composició nutricional. Tal com explica Garea, «a Pascual, entre la nostra àmplia oferta de productes, posem a disposició dels nostres consumidors aliments amb una alta densitat nutricional i això comporta un compromís amb la nutrició que hem de protegir i vetllar. Al llarg d’aquest any i després d’analitzar en profunditat els diferents models de perfils nutricionals coneguts del Regne Unit, els EUA, França, etc., s’ha desenvolupat un model propi ambiciós, complet i amb aplicacions útils tant per a la companyia com per al consumidor».
¿Quines són les claus i passos del Model de Perfils Nutricionals de Pascual?
1. Descriure el producte i la seva categoria: quan es consumeix, de quina manera i quines característiques nutricionals se li pressuposen. Aquest punt de partida és crític ja que suposa considerar els aliments i begudes pel seu paper a la dieta, que pot ser més o menys rellevant en funció del tipus de producte. A partir del seu consum, és esperable obtenir uns nutrients concrets que cal identificar prèviament per poder calcular la seva contribució a la dieta global.
2. Identificar les necessitats nutricionals del grup de població al qual va dirigit: a Pascual classifiquen la població espanyola en cinc grups per rang d’edat, que compten amb unes necessitats nutricionals molt diferenciades: nens, adolescents, adults joves, adults i població gran. Addicionalment, tenen en compte altres subgrups de població que, en funció de la seva condició, costums d’alimentació o estat fisiològic, poden requerir unes necessitats més particulars (dona gestant, en edat menopàusica, vegans, esportistes, etc.). A més, tal com indica Garea, «sabem que una alimentació desequilibrada pot provocar importants desviacions d’ingestes de nutrients recomanades».
3. Identificar els nutrients rellevants: segons el benefici de salut de l’aliment que es vol desenvolupar, s’identifiquen els nutrients clau a limitar o afavorir i es calculen per porció de consum i necessitats segons el grup de població. Això suposa un gran nivell d’adaptació, orientat a generar un impacte positiu a la dieta dels consumidors, particularitzant a cada segment poblacional.
4. Identificar la valoració de Nutri-Score: per a la seva aplicació al calibratge final del Perfil Nutricional.
5. Definició del Perfil Nutricional adequat del producte.
Tal com conclou Elena Garea, «aquest model requereix una investigació constant i transversal que permet avançar cap a l’elaboració de productes cada vegada més saludables que contribueixin al benestar de les persones, segons les seves necessitats concretes». Actualment, el Model de Perfils Nutricionals de Pascual s’està aplicant a 23 categories comercials i 65 referències i tota la innovació que la companyia genera té inclòs en el seu desenvolupament l’aplicació d’aquest Model únic a Espanya.
Sobre Pascual
Pascual, empresa familiar amb un conjunt de valors consolidat i diferenciador, referent al sector de l’alimentació, va iniciar la seva etapa el 1969 a Aranda de Duero, Burgos, per implantar-se en poc temps a tot Espanya i exportar avui a 67 països. Amb una gamma de més de 200 productes, 6 plantes, 27 delegacions a través de la seva empresa de distribució Qualianza i més de 2.200 empleats, la seva principal activitat és la preparació, envasament, distribució i venda, entre altres, de lactis i derivats amb la marca Pascual, aigües minerals Bezoya, begudes vegetals Vivesoy, Bifrutas i Mocay ‘Mestres del cafè’.
Notícies relacionadesPascual complementa el seu dossier amb altres productes de valor afegit, gràcies a aliances amb empreses com Idilia foods (ColaCao, Nocilla i Okey), Upfield (Flora), Agua das Pedras Salgadas, Kellogg, Heinz, Conserves Garavilla (Isabel), Olis i Vinagres Collita de Borges, Grup Àgora (Ámbar i Malen), AUARA., Mondelez Internacional, Reny Picot i RobinGood.
Gràcies a l’activitat de Pascual, cada vegada són més les persones que disfruten d’un nou concepte de qualitat, més ampli i global, més enllà del desenvolupament de productes saludables. Pascual té com a principi inspirador l’aportació de valor i qualitat a la vida de les persones, entesa com un compromís col·lectiu de superació en la recerca diària del seu benestar.
- Un canvi d’armari d’hivern sostenible
- INNOVACIÓ Una eina catalogarà l’art flamenc importat
- Temporada d’exposicions Zurbarán i ‘Tinta contra Hitler’, grans fites del MNAC per al 2025
- LITERATURA Irene Zurrón i Víctor Recort guanyen ex aequo el premi Documenta
- ‘AMUNT EL TELÓ PER VALÈNCIA’ L’escena s’emociona amb València