Logistics 4.0 Incubator
Janvi Logistics, la revolució de l'emmagatzematge flexible i col·laboratiu
La 'startup' treballa per connectar espais buits amb empreses que necessitin externalitzar la logística del seu negoci

Magatzem ple de mercaderies mentre els treballadors escanejen i classifiquen linventari /
En un món empresarial en constant evolució, la logística ha sorgit com un sector fonamental, però tradicionalment poc inclinat a la innovació i la digitalització. No obstant això, en el panorama post-pandèmia, aquesta tendència està canviant ràpidament, i en l'epicentre d'aquesta revolució es troba Janvi Logistics.
Aquesta jove companyia, allotjada en la Logistics 4.0 Incubator, la primera incubadora de 'startups' de logística 4.0 a Espanya, impulsada pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) amb el suport de la Fundació INCYDE i el Fons Europeu FEDER, ha irromput en el sector logístic amb una proposta innovadora que combina emmagatzematge flexible i economia col·laborativa.
Un 'marketplace' per a la logística del futur
El CEO fundador de Janvi Logistics, Mario Bernadó, explica que la idea va sorgir de la seva experiència en el sector de l'automoció, on l'emmagatzematge de productes era un desafiament constant. Així, Bernadó va anar madurant la possibilitat de crear una plataforma web on poder consultar aquells espais disponibles per deixar materials o mercaderies, ja que "només hi havia opcions de compra o lloguer de naus".
Janvi Logistics posa en contacte espais buits amb empreses que necessiten externalitzar la logística del seu negoci o emmagatzematge a curt, mig o llarg termini
La base de Janvi Logistics és senzilla però poderosa: posar en contacte espais buits amb serveis complets, com maquinària o personal d'almacén, amb empreses que necessiten externalitzar la logística del seu negoci o simplement requereixen emmagatzematge a curt, mig o llarg termini. Això representa un gran avanç en l'aplicació de l'economia col·laborativa en un sector que tradicionalment ha mirat cap a altres models de negoci. "Treballem amb tot tipus de clients: des de petites empreses fins a 'e-commerce' que es dediquen a la distribució", assenyala Bernadó.
Cap a una gestió més col·laborativa
Notícies relacionadesFins al moment, Janvi Logistics opera com un 'marketplace' on els propietaris d'espais buits poden oferir-los a qui els necessiten sota condicions acordades. Bernadó compara aquest model amb plataformes com "Airbnb o BlaBlaCar, que ofereixen serveis similars però per a apartaments turístics o trajectes en cotxe".
No obstant això, Janvi Logistics no s'atura aquí. Dins de la Logistics 4.0 Incubator, "pretenem digitalitzar més tot el procés, per acabar de fer la gestió d'espais d'una forma més col·laborativa", assegura Bernadó. "Acollir-nos ara a la incubadora ens permetrà oferir una solució més eficient i beneficiar-nos de les sinergies amb altres empreses especialitzades en noves tecnologies".
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- Millorar la mobilitat La primera rampa mecànica per a vianants de Barcelona començarà a construir-se a l’octubre a Montbau
- Gestió dels residus Els incendis de bateries de patinets en plantes de reciclatge inquieten l’AMB
- CRIM DE SA POBLA (MALLORCA) Va matar a cops de martell el seu germà i està en llibertat: «Feia 25 anys que robava i assetjava la meva mare per pagar les seves addiccions»
- Reduir la jornada concita més suport que tributar per l‘SMI
- Enquesta Política d’Espanya del GESOP El 81% dels espanyols volen un pacte del PSOE i el PP en finançament autonòmic
- La meitat dels enquestats recolzen el model de Muface
- Carrera popular a peu o amb bicicleta Manresa camina pel seu canal del segle XIV
- Ganga Dolça Una porció de ‘cheesecake’ a 99 cèntims