Patrocina:

A DFactory Barcelona

BNEW 2024: empreses i administracions presenten solucions per a un turisme sostenible

Actors clau del sector analitzen els efectes del turisme a les grans ciutats amb l'objectiu d'assolir la sostenibilitat d'un sector que representa el 13% del PIB

Ponencia sobre turismo sostenible durante el vertical BTourism en el BNEW 2024

Ponencia sobre turismo sostenible durante el vertical BTourism en el BNEW 2024 / CZFB

4
Es llegeix en minuts

La Barcelona New Economy Week (BNEW), impulsada pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), ha posat el focus en el turisme sostenible, l'economia blava i la indústria 4.0. DFactory Barcelona ha obert de nou les seves portes al coneixement i al networking, acollint experts en diferents sectors estratègics per a la nova economia.

El vertical Sustainability ha posat el focus avui en l'impacte del turisme a les grans ciutats, una activitat que representa el 13% del PIB espanyol. La presidenta de l'empresa pública Paradores de Turismo, Raquel Sánchez; la Chief Corporate Affair, Brand and Sustainability de Vueling, Sandra Hors, i la directora corporativa de Grup Hotusa, Marina López, han analitzat les claus per tal d'assolir un turisme sostenible respectuós amb el medi ambient i amb la ciutadania, en un debat moderat pel director del programa "Gente Viajera" d'Onda Cero, Carles Lamelo.

Durant la seva intervenció, Raquel Sánchez ha destacat que “pretenem ser l’instrument de política turística del govern d'Espanya. La nostra història, que compta amb un recorregut de més de 100 anys, ens posiciona com un referent en turisme sostenible ja que sempre procurem preservar l'entorn i cuidar el patrimoni”.

Així mateix, Sandra Hors ha fet referència a “el 80% dels turistes que arriben a Espanya ho fan en avió i com a companyia de referència al país i a nivell europeu, ja estem treballant per descarbonitzar la nostra empremta”.

Per la seva part, Marina López ha assenyalat que "la sostenibilitat ha de ser social, ambiental i econòmica. Per aconseguir-ho, és fonamental abordar-la de manera global i transversal, ja que qualsevol negoci que aspiri a ser sostenible ha d'equilibrar el seu impacte en aquestes tres dimensions".

Economia Blava: impulsant un futur sostenible des dels oceans

L'economia blava ha resultat també protagonista en aquesta segona jornada de BNEW, concretament en una sessió en què representants del sector públic i privat han abordat l'impuls d'un futur sostenible des dels oceans. El delegat especial de l'Estat al CZFB, Pere Navarro, ha estat l'encarregat de moderar el panell en el qual han participat: el delegat especial de l'Estat al Consorci de la Zona Franca de Cadis, Francisco González; la directora de Sectors Estratègics i Innovació de Barcelona Activa, Anna Majó; el director tècnic de la Fundació BCN Port Innovation, impulsada pel Port de Barcelona, Miquel de la Mano, i el CEO de Seabots, Pau Guasch.

En el transcurs del debat, Pere Navarro ha assenyalat que "l'economia blava es relaciona amb la major part del planeta i és fonamental per a gestionar la sostenibilitat i l'explotació responsable dels nostres mars, per això és imprescindible la col·laboració publicoprivada".

Ponència durant el vertical BBlueEconomy del BNEW 2024 /

CZFB

En la mateixa línia, Francisco González ha destacat que "amb 130 iniciatives en incubació, estem alineats amb els ODS, impulsant la sostenibilitat i innovació, prenent com a referència a Barcelona i aplicant aquest model a Cadis".

Al seu torn, Anna Majó ha afirmat que "amb una inversió de 142 milions d'euros i més de 45.000 milions d'euros dedicats a activitats d'economia blava, estem alineant diferents institucions i empreses per convertir l'economia blava en una realitat a Barcelona. Aquesta iniciativa ens posiciona internacionalment, prioritzant la sostenibilitat i la innovació com a factors clau de creixement".

"Estem alineant institucions i empreses per convertir l'economia blava en una realitat a Barcelona."

Anna Majó

Directora de Sectoris Estratègics i Innovació de Barcelona Activa

Per la seva banda, Miquel de la Mano ha avançat que "hem de treballar cap a una economia blava sostenible, considerant que el transport marítim representa el 3% de les emissions. Barcelona ofereix un espai únic per desenvolupar un ecosistema regulador que doni suport a aquesta transició i obri noves oportunitats en l'economia blava".

Finalment, Pau Guasch, ha assenyalat que "som una startup tecnològica que utilitza robòtica per a obtenir informació valuosa de les nostres costes. Els nostres robots autònoms i intel·ligents, desplegats a tot el món, són eines clau en la supervisió d'escenaris marins delicats".

La indústria 4.0 al servei de la Copa de l'Amèrica

Un altre dels panells que ha centrat l'atenció dels visitants ha estat el de la indústria 4.0 al servei de la Copa de l'Amèrica, en què tres empreses instal·lades al DFactory Barcelona han analitzat com les tecnologies avançades estan transformant l'emblemàtic esdeveniment esportiu, havent col·laborat amb els equips que participen en la competició. És el cas de Newsfender, que ha treballat en les defenses dels vaixells impreses en 3D; de Siocast, que ha realitzat els motlles de silicona amb els quals s'han imprès xocolatines d’obsequi que recreen el trofeu, i d'AsorCAD, que ha ajudat quatre dels equips participants mitjançant el mesurament realitzat mitjançant escàners d'impressió 3D per detectar desperfectes soferts en les diferents embarcacions i així poder-los reparar per guanyar competitivitat.

Notícies relacionades

En el transcurs de la sessió, s'ha posat de manifest la consolidació de DFactory Barcelona com a hub de referència per a l'impuls i el desenvolupament de la indústria 4.0. "Aquests són només tres clars exemples de les múltiples possibilitats que ofereix la indústria 4.0 per a un sector d'activitat molt concret. Ara bé, si afegim a l'equació les diferents solucions que poden oferir les 32 empreses actualment instal·lades a DFactory Barcelona aplicades diversos sectors, les possibilitats són infinites", ha assenyalat la directora general del CZFB, Blanca Sorigué.

Al tancament d'aquesta jornada, conclouen també els programes dels verticals Sustainability, Mobility i Digital Industry, deixant pas als programes d'Aviation, Health i Talent, que es desenvoluparan durant els dos pròxims dies.

Empreses instal·lades a DFactory Barcelona han revolucionat la Copa Amèrica mitjançant tecnologies avançades i col·laboracions estratègiques