Competició

La Copa Amèrica de Vela preveu batre «substancialment» el seu rècord d’audiència a Barcelona

El màxim responsable de la retransmissió televisiva de la competició calcula que destinarà 20 milions d’euros al desplegament

La Copa Amèrica de Vela preveu batre «substancialment» el seu rècord d’audiència a Barcelona

Copa América

2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Uns 20 milions d’euros per retransmetre l’esdeveniment amb mitjans propis de Hollywood i, a canvi, uns nivells d’audiència que batin de lluny el rècord marcat l’any passat. Són les xifres i previsions que maneja l’equip encarregat que la 37a Copa Amèrica d’Espelma, que se celebra a Barcelona l’any que ve, es vegi arreu del món. Així ho ha explicat aquest dimecres el màxim responsable de la producció televisiva de la competició, Stephen Nuttall, directiu en qui els organitzadors del congrés Integrated Systems Europe (ISE) han delegat la segona conferència magistral de l’esdeveniment.

La seva missió era explicar les vicissituds de retransmetre un dels certàmens esportius més coneguts, prestigiosos i complexos, en termes televisius, del món. «Tot té lloc a l’aigua, una superfície en constant canvi i que és subjecte de l’aire», ha assenyalat Nuttall, que ha afegit a les complicacions que les embarcacions o helicòpters amb càmeres no poden acostar-s’hi gaire perquè podrien alterar el mitjà i les condicions en les quals es desenvolupa la competició.

«Si penses a retransmetre un partit de futbol està bastant clar: tens un estadi, uns límits, banderes, porteries... És obvi on se situa l’acció, però a l’aigua res d’això serveix», ha plantejat l’expert. «El que fem és afegir aquestes marques amb gràfics», ha explicat. Aquest sistema, a més d’orientar l’espectador, permet afegir dades que indiquin a un aficionat sense gaire coneixement qui guanya, qui perd i què està passant a l’aigua.

Sistemes propis de Hollywood

Notícies relacionades

Per aconseguir aquest desplegament processen 125 milions de dades al dia de totes les fonts que tenen al seu abast: col·loquen a sobre del barco una desena de càmeres, fins a quatre sensors i més de 12 micròfons; segueixen la competició amb dos helicòpters que porten a sobre sistemes propis de Hollywood i completen amb petites embarcacions a sobre de l’aigua. Aquest any, per cert, les embarcacins seran d’hidrogen, un combustible que els permetrà acostar-se molt més als barcos sense molestar. En definitiva, uns 20 milions d’euros d’inversió.

Tot això, sumat a les 56 cadenes de ràdio i televisió i retransmissions a través de xarxes socials, es va traduir l’any passat en 942 milions d’espectadors. «Batem un rècord per a un esdeveniment que se celebrava a Auckland (Nova Zelanda) en un horari en què la major part d’Europa, un dels territoris més poblats del món i amb més aficionats a la navegació, estava dormint», ha assenyalat Nuttall. «A Barcelona preveiem incrementar substancialment aquesta xifra i establir un nou punt de referència de l’audiència més gran mai aconseguida per a la Copa Amèrica», ha conclòs.