Crisi de preus
¿Què estan fent els supermercats per contenir la inflació?
Aproximadament tres anys després del primer confinament per prevenir els contagis de covid i a tot just uns mesos d’haver fet un any la invasió russa d’Ucraïna, el preu de l’alimentació continua disparat. Contra tot pronòstic, la inflació alimentària va fer una altra gambada al febrer, situant-se un 16,6% per sobre d’on era fa un any. El percentatge evidencia que amb la rebaixa de l’IVA sobre tota una sèrie de productes d’alimentació no n’hi ha hagut prou, i ha posat més llenya a un foc que fa dies que creix: el debat sobre si el Govern espanyol hauria d’arribar a un acord amb les grans cadenes de distribució perquè aquestes abaixessin el preu dels seus productes.
Fins ara, els supermercats (més en privat que en públic) s’hi negaven rotundament: el problema afecta tota la cadena alimentària, diuen, i, com a tal, és problema de tothom; reduir el preu de venda només retallarà uns marges ja molt petits, i fins i tot podria fer desaparèixer certs articles dels prestatges, al no sortir a compte vendre’ls per tenir pèrdues. A més, segons defensen dues de les principals associacions del sector, Anged i Aces, fa mesos que els supermercats porten a terme estratègies per contenir l’escalada de preus. Però Eroski s’ha llançat a abaixar el preu d’uns 1.000 productes; Mercadona, de 500 més i Bonpreu, bonificarà fins al juny una part de la compra de carn i peix. ¿Què estan fent les principals cadenes espanyoles per contenir la inflació?
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Operació inflació Inflació Carrefour Alimentació Mercadona Consum Eroski Caprabo Supermercats Consum (supermercats)