Comerç electrònic
La Generalitat vol obligar els ‘e-commerce’ a tenir punts de recollida de paquets
S’ha acabat esperar el repartidor a casa: es dispara el nombre de botigues que recullen i entreguen paquets
L’economia espanyola va accelerar en el primer trimestre i va créixer el 0,5% malgrat les tensions financeres
Fa unes setmanes, el conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat, Roger Torrent, defensava que l’economia de les plataformes no és ni bona ni dolenta per naturalesa. «Té una enorme potencialitat, però també comporta riscos i perills», reconeixia el titular d’aquest departament, en relació amb la crítica d’un altre diputat que parlava d’aquest sector com una amenaça per al comerç de proximitat. El que va posar sobre de la taula llavors Torrent és que el Govern treballa en una llei que reguli la logística d’última milla i, segons ha pogut saber EL PERIÓDICO, part de la proposta passa per obligar els comerços electrònics a tenir punts de recollida de paquets.
En primer lloc, «aquest text proposa obligar que els comerços electrònics tinguin centres logístics dins de les ciutats que tinguin més de 50.000 habitants, des dels quals es reparteixi en vehicles sostenibles», expliquen fonts d’aquesta conselleria, que també detallen que la idea és permetre que n’hi hagi tants com es vulgui (o que sigui l’ajuntament el que ho decideixi), però que només puguin cobrir entregues en un radi d’un quilòmetre. A més, «també estaran obligats a tenir un punt ‘click & collect’, és a dir, que es pugui anar a buscar aquest paquet».
L’objectiu de fons és, en aquest cas, ajudar els comerços que vulguin complementar el seu negoci amb aquesta activitat, i donar-los més visibilitat de cara als operadors de comerç electrònic. Alhora, això suposa incrementar les possibilitats de captar nous clients, i que aquests descobreixin negocis gairebé per casualitat.
Creixement disparat
Notícies relacionadesEl desplegament no serà complicat, ja que, de manera natural, aquest fenomen s’ha disparat en els últims quatre anys. Companyies com GLS, Inpost, UPS i Nacex tenen xarxes de botigues que recullen i guarden paquets que són fins i tot deu vegades més àmplies que abans de la pandèmia. Només a Catalunya ja hi ha 880 ‘parcel shops’, 730 ‘punt pack’, 600 establiments que col·laboren amb UPS i al voltant de 400 ‘Nacex.shops’. «En els últims quatre anys [el fenomen] ha crescut més que en els últims deu, l’avenç és brutal en relació amb els vint anys que fa que existeix aquesta fórmula: cada vegada hi ha més botigues i cada vegada la gent ho demana més», assegura la directora d’aquesta última unitat de negoci, Sheila Sastre.
Així, reduir d’aquesta manera (o mitjançant taquilles d’autoservei) els viatges dels repartidors s’ha convertit en una prioritat per a la Generalitat. De moment, el Govern català ja ha acabat un primer text d’aquest avantprojecte de llei, segons va explicar el mateix conseller Torrent el març en la primera Trobada d’Associacions de Comerciants de Catalunya. Ara el document ha d’arribar a la fase d’informació pública, tot i que fonts d’aquest departament asseguren que ja l’han traslladat a diverses figures del sector del comerç electrònic. En cas d’aprovar-se aquesta llei, va defensar Torrent, «tothom tindrà les mateixes regles i, per tant, les mateixes oportunitats».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia