Repartiment a domicili

Just Eat amplia negoci a Espanya i entregarà també productes de parafarmàcia

  • Just Eat arriba a un acord amb Getir per repartir també la compra

  • S’ha acabat esperar el repartidor a casa: es dispara el nombre de botigues que recullen i entreguen paquets

Just Eat amplia negoci a Espanya i entregarà també productes de parafarmàcia

Cedida

2
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

La seva estratègia de creixement va començar pels supermercats, i ara Just Eat s’estén als productes de parafarmàcia. La companyia de repartiment de menjar a domicili amb seu al Regne Unit estrena aquesta nova unitat de negoci a Espanya, on ha arribat a un acord amb la plataforma de connexió digital entre farmàcies LUDA Partners per començar a distribuir també productes de farmaciola, alimentació infantil, higiene i cosmètica, entre d’altres. D’aquesta manera, l’empresa consuma una estratègia que ja té en marxa la seva principal competidora a Espanya, Glovo, que ha anunciat recentment que vendrà moda i complements a través de l’aplicació.

«La nostra àmplia xarxa de repartiment, la nostra experiència en logística d’últim quilòmetre i el nostre compromís amb l’estricte compliment del marc normatiu ens posen en una posició única per poder entregar qualsevol producte que els consumidors necessitin en el moment en què el demandin», argumenta el director general de Just Eat Espanya, Íñigo Barea, en un comunicat. Aquest acord, prossegueix, «és un nou camí cap a la diversificació de productes disponibles en la nostra aplicació».

De moment, aquesta nova funcionalitat estarà disponible només a 17 farmàcies situades a Madrid, Barcelona, València, Sevilla, Alacant i Lleó, tot i que la idea és que acabi estant activa per a qualsevol dels 3.200 establiments que formen part de LUDA. D’acord amb aquest mateix comunicat, l’usuari de l’aplicació podrà consultar el catàleg de la farmàcia més pròxima en funció de la seva ubicació. És a dir, que el comerç no haurà de fer descomptes per aparèixer millor posicionada en la llista. A continuació, el procediment és el mateix que amb el menjar de restaurant: el client adquireix l’article de parafarmàcia que vulgui (no medicaments) i el rep a casa gràcies a un dels repartidors de Just Eat.

Notícies relacionades

«Aquesta nova sinergia col·loca les apotecaries en posició de cap per competir en el mercat ‘online’ amb entregues pràcticament immediates», analitza el cofundador de LUDA Partners, Luis Martín Lázaro. «Que una companyia del calibre de Just Eat aposti per la farmàcia de proximitat i per posar els seus productes a disposició dels consumidors és la millor notícia possible per a tot el sector», afegeix.

Segons destaca la companyia de repartiment, Just Eat té una base d’uns 29.000 usuaris registrats i presència a 2.800 municipis d’Espanya, de manera que cobreix el 95% del territori. Treballa, a més, amb 100 grans marques de restauració, i aquest any ha arribat a diversos acords (amb Getir i els supermercats Dia, per exemple) per començar a entregar també la compra a casa.