Consum

Deu anys de Wallapop | Aquest és el primer objecte que es va vendre a Espanya, i aquest, el més car

2
Es llegeix en minuts
Natalia Vaquero
Natalia Vaquero

Redactora

ver +

Wallapop, la plataforma líder en la venda de productes de segona mà compleix 10 anys des del naixement de la seva aplicació a Espanya. Durant l’última dècada, la seva comunitat ha donat una segona oportunitat a més de 640 milions de productes que, en comparació amb la població espanyola, suposaria una mitjana de més de 16 anuncis publicats per adult.

En termes de mida, el seu primer any la plataforma ja havia convençut de la reutilització de productes més 170 mil persones, tot i que, actualment, aquesta xifra s’ha multiplicat per 100, i supera els 17 milions. Wallapop creix a un ritme constant, amb més de 100 milions de nous anuncis anuals i ha augmentat la seva facturació un 260% en aquests últims quatre anys.

Notícies relacionades

Per celebrar aquesta dècada, Wallapop ha recopilat una sèrie de dades que permeten fer un retrat del mercat de productes reutilitzats a Espanya i els seus consumidors: 

  • El primer producte reutilitzat que es va vendre en l’aplicació va ser una cafetera, i el primer producte reutilitzat que es va vendre a través de Wallapop Enviaments va ser un flamenc inflable.

  • El producte més car comprat a través de Wallapop Enviaments va ser una taula de realització (2.591 €), i els que lideren les vendes cada any són els Samsung Galaxy. 

  • L’usuari amb més compres resideix a Andalusia i té al voltant de 4.000 valoracions per les seves compres. I el venedor amb més valoracions es va registrar el 2015 i, des d’aleshores, ha aconseguit 8.400 comentaris per totes les seves transaccions.

  • El ‘top 3’ de regions amb més transaccions: Comunitat de Madrid, Cataluya i Andalusia. 

  • El ‘prime time’ de les compres reutilitzades a Espanya es produeix a les 20.00 h, moment en què hi ha un pic d’usuaris actius i activitat en la plataforma. 

  • El dia preferit per comprar i vendre és el dilluns, i el mes favorit és el gener, després de les festivitats nadalenques. 

  • El període amb més transaccions de Wallapop Enviaments correspon amb la tornada a l’escola (final d’agost, inicis de setembre).

  • D’acord amb les dades, la sala d’estar és l’estança de la casa predilecta per decorar amb articles reutilitzats.

  • Els sofàs llit són l’article més comprat en la categoria de Casa i Jardí, seguits de les taules de menjador.

  • Aquests mobles, juntament amb les cadires de menjador, són també els anuncis amb més favorits dins de la plataforma.

  • Entre les peces i els accessoris més comprats en la història de l’aplicació, destaquen ulleres de sol, vestits i bolsos (concretament, vestits de festa i bolsos de pell), seguits de pantalons texans i samarretes. Les dades revelen que els espanyols reestrenen també en les ocasions més formals.

  • L’octubre és el mes en què més es venen vestits de núvia en la plataforma.

  • El 2022 es va trencar el rècord de màxim nombre de compres de vestits de convidada. 143% més que el 2021 i 159% més que el 2019. Només el mes de maig del 2022 es van vendre 300 vestits de convidada, màxim rècord mensual històric.

  • Algunes de les marques de moda més comprades són Zara, Tous i Bershka.

 

Temes:

Wallapop