Comerç
Auping porta a Barcelona el seu llit antironcs i treballa per convertir-lo (també) en llit despertador
Per a Auping, dotar d’intel·ligència un llit és que aquesta sàpiga com fer-te parar de roncar. I, quan es pugui, que aprengui a fer també de despertador. És la proposta que aquesta companyia amb seu als Països Baixos acaba de portar a Barcelona després d’un any de proves allà i que espera que sigui un dels revulsius per incrementar el nivell de reconeixement de la marca. «El que ens interessa és crear una xarxa de distribuïdors que ens ajudi a crear aquest reconeixement de marca», sintetitza el conseller delegat per a Espanya d’Auping, Joan Sánchez, que té l’ull posat a Madrid com a gran destí on encara no té punt de distribució, i a Tarragona i Lleida com a estratègia per donar Catalunya per coberta.
El sistema funciona de manera que el client es descarrega una aplicació al comprar el llit, la connecta via ‘bluetooth’ amb el somier una vegada arriba a casa, i la programa perquè actuï sobre la part del matalàs que es vulgui (esquerra o dreta), en el moment que es vulgui (per exemple, una hora després d’estirar-se) i a partir de la intensitat de soroll que es decideixi. El sistema tarda, al principi, aproximadament deu dies senzillament escoltant per calibrar el soroll ambiental de l’habitació i determinar una base, i, després, comença a operar.
D’aquesta manera, quan el mòbil detecta un soroll per sobre del decibel establert, bé pot incorporar lleugerament la part superior del matalàs (que serà una peça individual si es tracta d’un llit de matrimoni) per fomentar el canvi de posició i que cessi el ronc, bé pot activar una sèrie d’impulsos que actuïn mirant d’imitar els copets que donaria un hipotètic acompanyant. Això pensat, sobretot, per a qui ronqui fins i tot dormint de costat.
La diferència de preu d’aquest matalàs amb un de tradicional, diu Sánchez, no és tanta com perquè això sigui un impediment de compra: un matalàs individual d’alta gamma Auping pot rondar els 1.600 o 1.800 euros.
Objectiu: 2 milions d’euros
De fet, la idea és que aquesta sigui una de les potes sobre les quals creixi Auping, que opera a Espanya a través de distribuïdors (sobretot botigues multimarca) i que aquí només té un magatzem logístic a Manresa (Barcelona). La fabricació es fa sota demanda i sempre a Holanda. Amb aquest plantejament i els seus, de moment, 14 punts de venda, la companyia maneja a Espanya un volum de negoci que el 2022 es va situar en els 1,4 milions d’euros i que tot apunta que superarà els 2 milions el 2023.
Notícies relacionades«Cada vegada hi ha més consciència, estem vivint una època en què tots estem molt exigits, necessitem 7 hores de son per recuperar-nos bé, i, a partir d’aquí, tot el que sigui millorar la nostra capacitat de descans és una necessitat vital», contextualitza Sánchez. «El que hem aconseguit és que el llit deixi de ser un element passiu», afegeix.
Ara, la companyia treballa que els assistents de veu com Alexa també col·laborin i en incorporar a l’aplicació el mode despertador. Aquesta funcionalitat, que espera que arribi de cara a final d’any, despertaria el client a l’hora programada amb el mateix mètode que amb l’estratègia antironc, i, si s’aconseguís el que està perseguint, podria fins i tot despertar la persona a l’hora que es detectés que té el son més lleuger dins del marge que s’hagi programat abans.