Inflació
Els espanyols van gastar un 11,3% més en el cistell de consum al juliol, malgrat adquirir gairebé el mateix

Les vendes totals de béns de consum en els cistells de consum espanyols es van elevar un 11,3% en valor al juliol respecte al mateix període de l’any precedent. En canvi, el volum va experimentar un lleuger ascens del 0,8%, senyal que els consumidors van adquirir més o menys la mateixa quantitat de productes, en un context en el qual els preus van registrar una pujada del 10,4%.
Així ho publica aquest dimecres Europa Press a partir d’un informe de NielsenIQ que mostra que l’alimentació va suposar un mes més el desemborsament més gran per a les llars espanyoles, amb un increment en les vendes en valor del 13%, tot i que també va ser la categoria que més creixement de la demanda experimenta, amb un augment del 2,2% de les vendes en volum.
No obstant, tant drogueria com perfumeria i begudes van registrar pujades més moderades en les vendes en valor d’un 10% i un 7,2%, respectivament. Mentre que les begudes retallen la seva demanda en un 1,4%, drogueria i perfumeria incrementen les seves vendes en volum en un 1,8%.
Pel que fa als preus, continuen registrant variacions a l’alça davant un any abans. Així, l’alimentació va incrementar el seu preu en un 10,5%, mentre que les begudes ho van fer en un 8,7% i drogueria i perfumeria van ser un 8% superiors, respecte a juliol del 2022.
Sucre, parafarmàcia i arròs
El comportament de juliol quant als productes més inflacionistes reflecteix que es manté la tendència. El sucre continua sent el que més apuja el seu preu respecte a un any abans, amb un increment del 34,6%, seguit de la parafarmàcia de gran consum, un 25,3% més; l’arròs, un 24,1% més; les verdures congelades, un 20,8%.
Mentrestant, l’orxata, un producte típic de l’estiu, va registrar una pujada del 19,7%, seguida dels aliments infantils (+18,2%) o la protecció solar, que registra una alça del 15,4%, el mateix percentatge que experimenta l’oli que torna a entrar en les categories que arriben a més inflació.
Productes amb menys creixement
Per la seva banda, els productes que registren menys creixement en el seu preu mitjà davant juliol del 2022 són el cafè, que puja un 3,5%; els detergents de la roba, amb un increment del 2,9%; els plats preparats refrigerats, un 2,6% més; la fruita seca, un 1,7% més, o el maquillatge, un 1,3% més.
Notícies relacionadesL’informe mostra que el tractament facial, a més d’abaixar el seu preu sensiblement, és el que més puja la seva demanda, amb un 16,6% més en les vendes en volum, a causa de l’estiu.
D’altra banda, a tancament de juliol, la marca de distribuïdor segueix a l’alça després de registrar un creixement del 16,7%, davant la pujada del 7,5% de les marques de fabricant. Quant a les vendes en volum, s’eleven en un 4,7% per a la marca blanca, mentre que cau un 3,1% les de fabricant.
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Ciclisme La Volta suspèn el final de l’etapa reina a Queralt i farà una etapa plana de 120 km amb final a Berga en el seu lloc
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump