ZOWY VOETEN

3
Es llegeix en minuts
Paula Clemente
Paula Clemente

Periodista

Especialista en Consum, start-ups, sector emprenedor

ver +

Ikea posa fi a la primera part del seu pla d’expansió a Catalunya. La cadena sueca de mobles i decoració ha inaugurat aquest dijous la segona botiga urbana a Barcelona, un local d’aproximadament 1.600 metres quadrats en la planta baixa del centre comercial Westfield Glòries on abans hi havia una botiga Mango i el magatzem logístic des del qual aquesta marca de roba subministrava els seus establiments de tot Catalunya. D’aquesta manera, Ikea arrenca la nova temporada després de la tornada generalitzada de les vacances amb cinc punts de venda en funcionament a la comunitat (Badalona, l’Hospitalet de Llobregat, Sabadell i els dos nous locals de Barcelona) i plans per obrir-ne 10 més en els pròxims dos anys.

«Som al millor lloc per penetrar en una àrea clau i estratègica a la ciutat de Barcelona», ha introduït el cap de l’àrea de mercat d’Ikea a Catalunya, Valerio Valenti, en un discurs previ a la inauguració oficial de la botiga. L’esdeveniment ha congregat més de 200 clients a les portes de l’establiment abans que aquest obrís, un públic sobretot motivat per la promesa d’un val descompte només per entrar i d’un petit regal per als 1.000 primers clients que compressin. La més matinera s’ha emportat, això sí, un xec de 500 euros.

ZOWY VOETEN

«Glòries és per a nosaltres una aposta especial, és una nova manera de trobar-nos amb el client: aquí hi ha 21 solucions diferents que testarem per primera vegada totes juntes a la mateixa botiga», ha explicat Valenti. «Han sigut mesos de treball intens amb una ambició clara en ment: dissenyar la botiga del futur, una botiga que sigui model per a la resta d’Ikea en uns anys», ha explicat el director de l’establiment, Giovanni Giorgini.

Es refereix, aquest responsable, a pantalles interactives gegants que faran que el client pugui veure els seus mobles o proposta d’habitació en mida real a la zona de planificació, a pantalles una mica més petites repartides per la botiga que permetin navegar entre el catàleg d’Ikea (amb mostres de materials just al costat, per si el client necessita més informació que la imatge virtual) i que estan habilitades per comprar i pagar allà mateix. També a punts d’informació digitals, que ajudin el client a trobar més de pressa el que busquen («El client ens demana cada vegada més agilitat i rapidesa», justifica Giorgini) i una zona final amb els mobles petits i objectes més icònics i populars perquè el consumidor pugui entrar, agafar-los i sortir.

Aquest local, una versió en miniatura de les grans superfícies de l’extraradi, però aparentment idèntica en estil i oferta, té 3.000 productes en exposició (des d’aquests mobles petits fins a armaris, llits i cuines) i s’ha posat en marxa en sis mesos.

L’estratègia dels 15 minuts

«Fa 27 anys que som a Catalunya, des que vam obrir la botiga de Badalona, per tal de fer les coses bé, no només des de la perspectiva dels negocis, sinó també de cara a la societat de la qual formem part», ha contextualitzat el conseller delegat d’Ikea a Espanya, Nurettin Acar, que ha posat aquesta botiga com a exemple de l’estratègia que la companyia sueca va posar en marxa just després de la pandèmia: que a tota gran ciutat es pugui arribar a un Ikea en 15 minuts.

Notícies relacionades

En aquest cas, igual que a la botiga de l’avinguda Diagonal (entre Tuset i Aribau), hi ha a 300 metres de la botiga un espai on el client pot recollir, en un màxim de 24 hores, els mobles que encarregui i que no estiguin disponibles en aquesta botiga.

Això, precisament, ha destacat el director de l’àrea de Comerç de la Generalitat, Jordi Torradas, també present en la inauguració. «Aquest tipus de botigues entronquen molt amb la nostra línia de defensa del comerç de proximitat», ha celebrat el representant públic, que ha destacat especialment aquest punt de ‘click&collect’. «Catalunya ha sigut un territori important per a vosaltres i veig que teniu plans d’expansió en el futur immediat, de noves botigues a Catalunya i això és inversió i llocs de treball», ha conclòs.