Estudi d’Aldi
Els preus empenyen les famílies a comprar les joguines al supermercat
Per a un terç de les famílies espanyoles, el supermercat ja és una opció com qualsevol altra (en alguns casos, fins i tot millor que la resta) per comprar joguines quan s’acosta el Nadal. De fet, el 40% assegura que ha augmentat la seva inclinació per aquests establiments, i que ho ha fet, sobretot, per la relació qualitat-preu. Aquest any, en concret, un 77% dels enquestats afins a aquest canal de compra asseguren que tenen previst recórrer-hi pels seus «preus més econòmics». I el percentatge s’eleva fins al 85% en el cas de les persones de menys de 35 anys.
Així ho perfila un estudi que ha elaborat Aldi després d’enquestar uns 1.600 consumidors i que la cadena ha publicat aquest dimarts per cinquè any consecutiu. La seva principal conclusió és que la inflació tornarà a impactar de forma molt rellevant en les decisions del consumidor, però, també, que tot apunta que aquesta tendència està beneficiant el supermercat, que és una opció cada vegada més valorada per resoldre aquest tipus de compres.
«El preu és un factor que influeix de forma notable a l’hora d’escollir on comprar les joguines, per això la compra al supermercat és una opció que es consolida any rere any», expliquen els autors de l’informe a la introducció. «Una de cada tres famílies espanyoles situa el supermercat entre les seves tres primeres opcions de compra de joguines per Nadal, principalment perquè els resulta més econòmic, però també per la bona relació qualitat-preu, la facilitat de compra que ofereixen i la varietat d’assortiment que hi troben», contextualitzen.
L’enquesta també reflecteix l’accentuació d’un altre tipus de fenomen fruit de la inflació: l’anticipació de les compres. Si en l’estudi del 2021 el percentatge d’enquestats que asseguraven que faria les compres més d’un mes abans de les celebracions nadalenques era del 33%, l’any passat, aquest percentatge va escalar fins a gairebé el 66%, i el 2023 se situa ja en el 70%.
200 euros de pressupost
Darrere d’aquesta estratègia s’amaguen la intenció de trobar les joguines que es busquen sense angoixes, i la voluntat d’estalviar-se temps i molèsties, però, per sobre de totes dues, la recerca de preus més econòmics.
Notícies relacionadesSobretot tenint en compte que sis de cada 10 famílies creuen que gastaran el mateix que l’any passat en joguines, cosa que porta a pensar que es comprarà menys en volum, ja que la vida és actualment un 3,5% més cara que fa un any, un increment que se suma al 9% de llavors. De fet una quarta part de la mostra calcula que haurà de gastar més que l’any passat, i la meitat ho atribueix a la pujada de preus. En l’altre costat, del 17% que preveu gastar menys, la immensa majoria (gairebé 80%) s’escuda en l’empitjorament de la seva situació econòmica i en la inflació.
Orientativament, el 60% de la mostra situa el seu sostre de despesa en els 200 euros, tot i que, segons aquesta enquesta, la situació canvia en funció de la comunitat: a Andalusia i les Canàries s’és més procliu a gastar per sobre d’aquests 200 euros, i al País Valencià i al País Basc és més important que a la resta d’autonomies la proporció de famílies que pretenen gastar-se en joguines 100 euros a tot estirar.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Tres hores que van canviar el Barça
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia