Estudi d’Aldi
Els preus empenyen les famílies a comprar les joguines al supermercat

Per a un terç de les famílies espanyoles, el supermercat ja és una opció com qualsevol altra (en alguns casos, fins i tot millor que la resta) per comprar joguines quan s’acosta el Nadal. De fet, el 40% assegura que ha augmentat la seva inclinació per aquests establiments, i que ho ha fet, sobretot, per la relació qualitat-preu. Aquest any, en concret, un 77% dels enquestats afins a aquest canal de compra asseguren que tenen previst recórrer-hi pels seus «preus més econòmics». I el percentatge s’eleva fins al 85% en el cas de les persones de menys de 35 anys.
Així ho perfila un estudi que ha elaborat Aldi després d’enquestar uns 1.600 consumidors i que la cadena ha publicat aquest dimarts per cinquè any consecutiu. La seva principal conclusió és que la inflació tornarà a impactar de forma molt rellevant en les decisions del consumidor, però, també, que tot apunta que aquesta tendència està beneficiant el supermercat, que és una opció cada vegada més valorada per resoldre aquest tipus de compres.
«El preu és un factor que influeix de forma notable a l’hora d’escollir on comprar les joguines, per això la compra al supermercat és una opció que es consolida any rere any», expliquen els autors de l’informe a la introducció. «Una de cada tres famílies espanyoles situa el supermercat entre les seves tres primeres opcions de compra de joguines per Nadal, principalment perquè els resulta més econòmic, però també per la bona relació qualitat-preu, la facilitat de compra que ofereixen i la varietat d’assortiment que hi troben», contextualitzen.
L’enquesta també reflecteix l’accentuació d’un altre tipus de fenomen fruit de la inflació: l’anticipació de les compres. Si en l’estudi del 2021 el percentatge d’enquestats que asseguraven que faria les compres més d’un mes abans de les celebracions nadalenques era del 33%, l’any passat, aquest percentatge va escalar fins a gairebé el 66%, i el 2023 se situa ja en el 70%.
200 euros de pressupost
Darrere d’aquesta estratègia s’amaguen la intenció de trobar les joguines que es busquen sense angoixes, i la voluntat d’estalviar-se temps i molèsties, però, per sobre de totes dues, la recerca de preus més econòmics.
Notícies relacionadesSobretot tenint en compte que sis de cada 10 famílies creuen que gastaran el mateix que l’any passat en joguines, cosa que porta a pensar que es comprarà menys en volum, ja que la vida és actualment un 3,5% més cara que fa un any, un increment que se suma al 9% de llavors. De fet una quarta part de la mostra calcula que haurà de gastar més que l’any passat, i la meitat ho atribueix a la pujada de preus. En l’altre costat, del 17% que preveu gastar menys, la immensa majoria (gairebé 80%) s’escuda en l’empitjorament de la seva situació econòmica i en la inflació.
Orientativament, el 60% de la mostra situa el seu sostre de despesa en els 200 euros, tot i que, segons aquesta enquesta, la situació canvia en funció de la comunitat: a Andalusia i les Canàries s’és més procliu a gastar per sobre d’aquests 200 euros, i al País Valencià i al País Basc és més important que a la resta d’autonomies la proporció de famílies que pretenen gastar-se en joguines 100 euros a tot estirar.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Educació L'escola 'miracle' al barri del Besòs de Barcelona: de suspendre a estar per sobre de la mitjana en català i extraescolars
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest febrer
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit
- EL PARTIT DE MENDIZORROtZA L’Espanyol afronta un partit amb valor doble a Vitòria