3,6 M .

Soterrada la línia d'alta tensió que afectava Cornellà i Sant Boi

L'objectiu principal del soterrament de la línia aèria és la reducció de l'impacte ambiental i visual, així com el desenvolupament del sector

cornell

cornell

2
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / CORNELLÀ / SANT BOI

Desmuntada, en un acte simbòlic, una de les torres de l'antiga línia elèctrica d'alta tensió que uneix les subestacions de Sant Boi de Llobregat i Sant Joan Despí, i que afectava al seu tram final la trama urbana de Cornellà de Llobregat i de Sant Joan Despí, més concretament el barri cornellanenc de la Fontsanta i Can Fatjó.

Aquesta línia, a partir d'una obra executada per l'AMB, va quedar fa unes setmanes enterrada en aquest tram. L'objectiu principal del soterrament de la línia aèria és la reducció de l'impacte ambiental i visual, així com el desenvolupament del sector.

BALMÓN, PRESENT

L'acte va comptar amb la presència de l'alcalde de Cornellà i vicepresident de l'AMB, Antoni Balmón; l'alcalde de Sant Joan Despí i vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda; i el director de la xarxa d'alta tensió d'Endesa a la Divisió Catalunya Oest, Francisco López. També hi ha assistit el gerent de l'AMB, Ramon Torra.

  

 La part subterrània de la línia, que data dels anys 50, és propietat d'Endesa i està constituïda per dos circuits d'alta tensió de 110kV. Abans de l'enterrament tenia el seu inici a l'antic suport de conversió (torre T.36) ubicat al costat de la rotonda entre l'av. Barcelona de Sant Joan Despí i la Via Llobregat, i passava per sobre de les cotxeres d'ATM, del barri de la Fontsanta, les vies del tramvia, les vies de la xarxa de Rodalies d'ADIF i acabava a la subestació de Sant Joan Despí.

COST DE 3,6 MILIONS

La nova variant soterrada passa per la Via Llobregat, entrant a Cornellà pel carrer Priorat, passant per sota de la Carretera de Sant Joan Despí i vies del tramvia, continuant pel carrer Montserrat Roig fins a arribar al parc de Destraleta, des d'on es passa a l'altre costat de les vies del tren a la C / Lluis Muntadas i així, finalment, arribar per l'av. de les Flors a Sant Joan Despí i a la subestació.

  

 Donat el caràcter intermunicipal de les obres, les tasques de coordinació del projecte van ser encarregades pels Ajuntaments a l'AMB mitjançant la firma del corresponent conveni de col·laboració a principis de l'any 2015, encara que les primeres converses entre Ajuntaments i Endesa al respecte d'aquesta actuació daten de l'any 2008.

  

 Els treballs principals de l'actuació han tingut un cost global de 3,6 milions d'euros i han estat finançats íntegrament pels dos consistoris.

Més notícies de Cornellà a l'edició local d'EL PERIÓDICO DE CATALUNYA

Notícies relacionades