Europa, ni amb tu ni sense tu
Els experts porten temps intentant donar amb la fórmula que converteixi la nostra, en una cultura europea consolidada. I es que, en un continent relativament nou on ningú ens ha parlat del que significa ser europeu, sembla que no hi ha cap raó de pes que ens faci sentir més identificats amb un eslovac que amb un australià.
Crear una cultura a través de la multicultura. Aquest és el problema. Amb 24 idiomes oficials i 5 amb estatus semi-oficial el problema s'agreuja.
Escòcia concretament no s'ha preocupat d'Europa fins que s'ha parlat de sortir d' ella. Malgrat popularment no es distingeixi amb claredat el que suposa formar part o deixar d'estar-ho, sembla que no poder accedir a ser estat membre desperta cert recel en la societat escocesa. Els immigrants parlen de la possibilitat d'haver de marxar i els originaris d'aquí temen veure's sols en aquest gran oceà.
Preocupats ja per la possible pèrdua d'algunes de les seves forces comercials, desconèixer si una Escòcia independent tancarà les portes a una Escòcia europea pot condicionar, en gran mesura, el resultat de la consulta del 18 de setembre.
No obstant una Europa més forta tindria més possibilitats de plantar-li cara al continent de les hamburgueses i el hot dog; encara no han trobat la recepta perfecta. Homogeneïtzar l' idioma de forma realista, o el paper dels mitjans de comunicació en l' intercanvi cultural serien uns bons ingredients com a entrant; però pel que sembla això de canviar-li al Pepe els toros per una pel·lícula francesa subtitulada no és una tasca de fàcil execució.
Estudiant de Comunicació. Edimburg.
- Accident greu Més de 30 ferits en una col·lisió entre dos autocars a l’avinguda Diagonal de Barcelona
- La Mia, l’avatar de Mossos, pot recollir denúncies en 10 idiomes
- Catalunya i València tindran difícil o impossible tornar als mercats
- Denúncia veïnal Nens al parc Güell: prohibit jugar a futbol, anar en bici i de vegades córrer
- Noves tecnologies Les novetats de Mossos a l’MWC: un cotxe patrulla hipeconnectat amb un dron al sostre i un predictor de delictes
- La indústria xinesa deixa patent en el Mobile la seva creixent influència global
- El Circuit tindrà un ‘hub’ d’innovació per a les tecnològiques
- Les telecos exigeixen tombar les barreres a les fusions a la UE
- Barcelona, protagonista Xips subretinals per restaurar la visió
- Tribunals Judici a un geriàtric per tenir desnodrits els seus residents