Enquesta

Un estudi revela que pensar a viatjar proporciona benestar i positivisme

L'anàlisi sobre aspiracions viatgeres elaborada per Vueling apunta que planificar un viatge emociona i ajuda a recarregar energies i assolir noves fites

Una de les estampes més bucòliques de Copenhaguen.

Una de les estampes més bucòliques de Copenhaguen.

2
Es llegeix en minuts

Viatjar aporta múltiples beneficis: trencar amb la rutina, aprendre, conèixer nous paisatges i costums, descansar, valorar el que es té a casa... Es tracta, de fet, d’una experiència tan potent a nivell emocional que els seus efectes positius comencen fins i tot abans d’emprendre el camí. Simplement deixar volar la imaginació i pensar en la possibilitat de realitzar un viatge contribueix significativament al benestar emocional de les persones. Una enquesta elaborada a principis d’any per la companyia aèria Vueling revela que el 72% dels espanyols consideren que el sol fet de pensar en un nou viatge els ajuda a estar motivats i positius. Aquest efecte és especialment notable en les dones, amb un 81%. 

Carregar les piles

D’altra banda, un 68% dels enquestats afirmen que viatjar els ajuda a recarregar energies i a enfocar-se a arribar a noves metes. Aquest efecte positiu és també particularment destacat entre les dones, on un 77% assegura experimentar aquest benefici, davant el 59,5% dels homes. A nivell generacional, l’enquesta assenyala que són especialment les persones d’entre 44 i 59 anys les que valoren els efectes revitalitzadors que els proporciona un viatge.

L’estudi encarregat per Vueling també detalla que la planificació com un aspecte crucial per als viatgers espanyols, ja que un 60% assegura que organitzar amb temps les seves escapades els aporta tranquil·litat. Per la seva banda, la Generació Z és la que situa entre les seves prioritats planificar les seves escapades amb temps. Així, un 68% dels joves d’entre 18 i 27 anys confessen que els dona tranquil·litat la planificació detallada dels seus viatges.

Els espanyols dediquen uns tres mesos a la preparació d’una escapada

Notícies relacionades

L’estudi també mostra que les dones, independentment de la seva edat, són qui més il·lusió senten al planejar el seu pròxim viatge en gairebé el 77% dels casos. Pensar en el pròxim destí, planificar la ruta i preparar-ne una checklist per no oblidar res a l’hora de preparar la maleta són alguns dels moments més esperats de l’any, especialment entre els mil·lennistes (entre 28 i 43 anys), amb un 69%.

De mitjana, els espanyols dediquen prop de tres mesos a planificar un viatge. No obstant, no tots segueixen aquesta tendència: un 25% dels enquestats afirmen que necessita menys de 30 dies, cosa que demostra que la improvisació també forma part de l’experiència viatgera.