'Mar i cel' hissa les veles per quarta vegada

Dagoll Dagom dissecciona a 'Dominical' aquest gran clàssic del musical català, que torna al Teatre Victòria després d'acumular més d'un milió d'espectadors

Portada de ’Dominical’ del 27 de setembre.

Portada de ’Dominical’ del 27 de setembre.

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO

‘Mar i cel’, l'adaptació al musical de la història d'amor entre el pirata sarraí Saïd i la cristiana Blanca que va escriure Àngel Guimerà el 1888, ja acumula prop d'1.250.000 espectadors. Aquest clàssic del teatre català arriba per quarta vegada al Teatre Victòria: va tornar el 2004, 16 anys després de l'estrena, i el 2014, 10 anys després de la seva primera reposició. L'1 d'octubre tornarà a penes quatre mesos després de l'última. 

“És una obra transgeneracional --explica a ‘Dominical’ el seu director, Joan Lluís Bozzo--: pares, avis, oncles reviuen el que van sentir portant-hi el més jove de la família, i se senten molt gratificats al comprovar que a aquest també li agrada”. Bozzo traça a la revista d'EL PERIÓDICO la genealogia de cadascun dels seus personatges i presenta, juntament amb Anna Rosa Cisquella i Miquel Periel (les altres dues potes del triumvirat de Dagoll Dagom), les persones que el fan possible. L'obra mou 46 persones i quatre tràilers [el vaixell pirata que van idear Isidre Prunés i Montse Amenós pesa 8.000 quilos]. 

Notícies relacionades

‘Dominical’, a més, entrevista l'actor Viggo Mortensen, que estrena ‘Lejos de los hombres’. “Estic deixant de ser famós i m'encanta”, confessa. També conversa entre copes de vi amb el cantant malagueny Pablo López, autor de la sintonia d'‘El Príncipe’. Sopar i confessions al restaurant del seu guru: el sommelier Jose Varela. La revista, a més, convida els seus lectors a escoltar sis “països sonors”, que és el so natural dels organismes d'un ecosistema. “Una empremta dactilar única”, apunten els experts, que la contaminació acústica pertorba: es multipliquen els cetacis encallats i els ocells fugen de les carreteres. 

‘Dominical’ també viatja a les Filipines i fa unes pinzellades de bellesa amb maquillatges inspirats en pintures de Miró Dalí, entre altres.