Empreses
Menorca a la sabata
La companyia amb seu a Ferreries es concentra a incrementar fins a la meitat el pes de la producció destinada a la seva xarxa d'establiments de venda propis
Fabricar calçat de dona i vendre'l en botigues pròpies. Aquesta és l'estratègia amb què Jaime Mascaró SA, una de les poques companyies que passeja encara el calçat menorquí pel món, ha crescut en els últims anys. És una fórmula similar a la de la gallega Zara, però amb disseny original i calçat de gamma mitjana alta.
El grup, que factura uns 20 milions d'euros a l'any, pretén augmentar el pes de la producció per a la seva xarxa de 45 botigues fins a arribar al 50% del total, davant del 35% actual."L'objectiu és arribar a la meitat",explica Lina Mascaró, responsable de la companyia. Aquests plans es compaginen amb la potenciació delfactory shopobert a Ferreries (Menorca), la seu de la companyia, que combina botiga ioutletpropis, zona de regals i una cafeteria. Tot plegat al costat de la fàbrica i impregnat"del concepte, imatge i història"de la firma.
L'empresa preveu consolidar i ampliar també la xarxa de botigues, 15 de les quals són a l'estranger, així com augmentar la seva presència en gransoutlets,com ara els Factory de San Sebastián de los Reyes i Las Rozas, a Madrid, en què ja està present."La voluntat seria fer el mateix a Barcelona",afegeix.
El grup es recolza en les tres marques, Jaime Mascaró --la més tradicional--, Úrsula Mascaró --la més avantguardista-- i Prettyballerinas --sabata plana de moda-- per consolidar els bons resultats del 2006. Vol créixer fidel a les seves arrels menorquines i utilitzant recursos propis, sense endeutament, però"sense tancar portes perquè mai se sap quan pot sorgir una oportunitat",apunta Mascaró. I això sense por de la competència xinesa gràcies a haver"apostat per la imatge de marca i el disseny".
Si alguna cosa caracteritza aquesta firma és el seu caràcter familiar i la seva vinculació amb Menorca. Manté, en aquest sentit, l'esperit amb el qual els germans Pedro i Antonio Mascaró van crear l'any 1918 un petit taller de sabatilles de ballet a Ferreries, on segueix havent-hi la seu central. El salt des d'aleshores ha estat enorme. La xarxa de botigues de la firma s'estén avui fins a Taiwan i Nova York. Entre el 50% i el 55% dels 450.000 parells de sabates de dona que es produeixen a la planta menorquina van a l'exterior.
Jaime Mascaró, fill de Pedro, un dels fundadors, està al capdavant de la firma des dels anys 50. Malgrat que està en procés de cedir la gestió, les seves idees"encara es tenen molt en compte",explica. Va ser ell qui, per exemple, va rebutjar rotundament donar entrada a una firma de capital risc. Des de fa uns 15 anys les seves dues filles, Lina i Úrsula, porten l'empresa. Lina és la gestora del negoci, i Úrsula, la responsable del disseny.
Va ser l'entrada en la gestió de la tercera generació la que, sense perdre les arrels, va impulsar l'activitat exterior, que, 15 anys enrere, a penes era el 5% de la producció. Fins llavors,"la companyia a penes anava a fires internacionals ni apostava per l'exterior",afirma.
Un dels seus èxits recents ha estat el portal prettyballerinas.com, a través del qual venen calçat pla de disseny amb uns preus que oscil.len entre els 79 i 129 euros. Ja s'ha fet un espai en mercats madurs i competitius com els EUA, França, el Regne Unit, Itàlia o el Japó. Amb la pàgina, a la vegada s'homenatja la idea que va tenir Jaime Mascaró de posar una sola més dura i un petit taló a les clàssiques sabatilles de ballet. Va ser una idea simple però que ha resultat molt efectiva.
La firma està controlada en un 51% per Jaime Mascaró i la seva família. El 49% restant està en mans dels seus dos germans Pedro i Andreu, i de José Camps, que és un amic de la família. El consell d'administració de l'empresa té un vocal independent, el gestor de Maó Antoni Sintes. La resta de places de l'òrgan de govern de la companyia les ocupen els germans Pedro, Andreu i Jaime, la dues filles d'aquest últim, Lina i Úrsula, i José Camps.
El grupfactura 20 milions d'euros a l'any amb 170 empleats.
Notícies relacionadesTé45 botigues, 15 de les quals són a ciutats com Nova York i Taipei (Taiwan).
La companyiade capital familiar ha viscut un gran èxit de vendes amb el seu portal d'internet prettyballerinas.com, mitjançant el qual ven calçat pla de moda en nombrosos països.
- Vivas reclama al PP que negociï amb l’Executiu
- Cada cop més menors incompleixen el règim de visita després d’un divorci
- Col·lisió entre Broncano i Motos per Jorge Martín
- Urbanisme La nova ronda de Sant Antoni provoca embussos d’autobusos
- NENS TUTELATS El Govern va adjudicar cent milions a dit en centres de menors del 2016 al 2020
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- Shopping ¿Busques un smartwatch? Aquests són els millors amb descompte del Black Friday
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- ERC busca la via per recuperar militants
- El testimoni d’Aldama deixa al TS l’opció d’investigar el Govern