CRISI BORSÀRIA D'UN GRUP IMMOBILIARI VALENCIÀ
Astroc es torna a desplomar i ja ha perdut el 60% del seu valor
L'empresa insisteix que no hi ha motius per a l'espectacular caiguda
Els títols d'Astroc Mediterráneo es van tornar a desplomar ahir a la borsa i acumulen una pèrdua del 60% de la seva capitalització en pocs dies. La caiguda va començar des que la setmana passada es van publicar dades de l'informe d'auditoria que revelen que la companyia va vendre immobles al seu president i principal accionista, Enrique Bañuelos, per un valor conjunt pròxim als 150 milions, equivalents al 65% de la seva facturació. Ahir, la cotització va baixar el 37,7%, fins a canviar-se a 17,48 euros, després d'haver estat suspès l'intercanvi per volatilitat.
Un portaveu d'Astroc va assenyalar que segueix sense conèixer un motiu sòlid que justifiqui un càstig com aquest. L'empresa va reiterar el missatge de la setmana passada i va insistir que no hi ha sortida de cap accionista del nucli estable, un altre dels suposats arguments que van justificar la caiguda del valor. La setmana passada, Astroc va enviar diversos comunicats aclarint la situació del seu negoci al País Valencià, així com les vendes d'immobles al seu president i sobre la unitat de tots els accionistes.
Entre els analistes s'apunta també la possibilitat que la firma no porti a terme una ampliació de capital fins a 800 milions d'euros prevista per abordar compres a l'exterior. Però si aquesta és una raó de venda per als inversors que s'han desprès dels títols, més ho sembla la mateixa història del valor. Astroc va sortir al parquet el mes de maig passat a 6,40 euros i va arribar a cotitzar a 75 euros, un 1.070% per sobre. Des del màxim absolut del 6 de febrer, la companyia acumula una pèrdua del 78%. A 16,11 euros, la seva capitalització és de 1.950 milions, davant els 9.089 milions que va arribar a valer.
Notícies relacionadesPÈRDUES PER ALS ACCIONISTES
La caiguda ha reduït a pèrdues la participació dels accionistes de referència. Amancio Ortega, propietari de Zara, acumula minusvàlues latents pròximes als 95 milions. El mes de desembre del 2006, l'empresari gallec va adquirir el seu paquet del 5% després de pagar-ne un preu mitjà de 32,16 euros. Per tant, va abordar un desemborsament de 195,2 milions. Avui aquell paquet té un preu de mercat de 100 milions.
- Xarxa elèctrica ¿Què és el zero energètic, la principal hipòtesi de l'apagada generalitzada?
- Tall del subministrament elèctric Apagada generalitzada a Espanya: ¿què ha passat amb la llum?
- Apagada massiva La llum també se'n va a Portugal en una apagada que afecta Europa
- Xarxa elèctrica Les causes de l'apagada massiva a Espanya i Portugal
- D’Olot a l’armada japonesa