ARRAN DE L'ANUNCI DE L'AEROLÍNIA DE BAIX COST

Atrápalo, Rumbo i Edreams preveuen accions legals contra Ryanair

1
Es llegeix en minuts
AGÈNCIES
MADRID

Atrápalo, Rumbo i Edreams, tres de les agències on line afectades per l'amenaça de Ryanair de cancel·lació de reserves, consideren que la posició de la companyia de baix cost irlandesa "perjudica els consumidors" i estudien interposar mesures legals contra l'aerolínia.

Les dues empreses llancen, a més, un missatge de tranquil·litat al consumidor i es comprometen, en cas de portar-se a terme l'amenaça de Ryanair de cancel·lar les reserves realitzades a través de les agències virtuals, a oferir les millors alternatives als usuaris afectats de forma gratuïta.

Clima de desconfiança

En un comunicat, Atrápalo, un dels portals d'Espanya contra el qual Ryanair ha interposat una demanda amb l'objectiu d'evitar la venda dels seus bitllets, creu que la companyia aèria "persegueix crear una clima de desconfiança en les agències on line per intentar canalitzar la venda dels seus bitllets d'avió a través de la seva pròpia pàgina web".

Davant aquesta situació, Atrápalo estudia interposar una demanda a Ryanair pels danys i perjudicis que puguin arribar a causar la campanya empresa per la companyia irlandesa.

Vulneració del dret dels passatgers

Per la seva banda, Rumbo titlla, en un comunicat, d'"oportunista" l'actitud de la companyia de baix cost, ja que coincideix amb les vacances de milers de persones. A més, considera que l'amenaça de Ryanair, de portar-se a terme, representa "una clara vulneració dels drets dels passatgers, que lliurement han reservat, pagat i confirmat les seves reserves".

Per això, Rumb està estudiant les accions legals que puguin adoptar-se per a la millor defensa dels interessos dels consumidors.

Contractació directa dels vols

Notícies relacionades

Edreams també ha assegurat que si Ryanair vulnera els drets dels seus clients, prendrà les "mesures legals oportunes" per defensar-los.

No obstant, Edreams recalca en una nota que no preveu cap cancel·lació, tenint en compte que el client contracta el vol directament amb la companyia i que l'agència "només facilita aquesta operació". "És Ryanair qui cobra directament al client i formalitza la compra", puntualitza l'agència virtual.