ELS PROBLEMES EN L'ACTIVITAT D'INTERMEDIACIÓ
La xarxa d'oficines immobiliàries de Fincas Corral s'encongeix entre embargaments per impagament i demandes per sous pendents

Cartell de Fincas Corral.
La companyia Fincas Corral, que el seu antic propietari, Calixto Corral, va anunciar que va vendre a Josep Xicola l'estiu passat, agonitza mentre acumula les demandes d'extinció laboral, tancament d'oficines i execucions d'embargaments per impagaments tant de rendes com de salaris. De la xarxa de 150 oficines que encara funcionaven a principis d'any, en queden en marxa unes 40, i van caient noves demandes de desnonament per impagament.
La xarxa d'oficines es redueix dràsticament i moltes han obert diverses setmanes sense llum, ni internet, ni telèfon, denuncien exempleats. La Inspecció de Treball ha estès actes d'infracció a Fincas Corral SL després de constatar una situació de"falta d'ocupació efectiva"amb diversos dels seus treballadors i per obstrucció a la tasca inspectora. L'empresa es resisteix a acomiadar els seus treballadors i sembla que opta perforçarla seva marxa voluntària, i així s'estalvia les indemnitzacions.
Mentre passa això, Fincas Corral manté la façana i Xicola ha continuat fent anuncis espectaculars, com el de Barcelona Meeting Point, quan va dir que posava tot el patrimoni de Fincas Corral de lloguer, amb les dues primeres quotes gratis, i el va xifrar en 8.000 pisos. Però les empreses del grup no tenen ni un miler de pisos propis, segons fonts dels treballadors.
Una altra façana sense gairebé res al darrere que ofereix Fincas Corral és el seu paper d'agent col.laborador de la Societat Pública de Lloguer (SPA), dependent del Ministeri de Vivenda. Des de l'agost, i en vista dels problemes de la companyia, la SPA ha reassignat a altres empreses gairebé un miler de pisos que li gestionava Fincas Corral. A finals d'octubre, la SPA va reclamar per burofax a la companyia les claus de les vivendes que encara tenia a les seves mans.
Anunci caducat
Davant l'escassa resposta obtinguda, el 5 de novembre, la presidenta de la SPA, Nieves Huertas, es va reunir amb Xicola, li va anunciar que l'empresa pública trencava"definitivament la relació amb Fincas Corral"i li va exigir la documentació dels pisos que encara gestiona, segons va informar a aquest diari un portaveu de la SPA. Tot i això, ahir encara lluïa el logo ministerial a l'oficina central de vendes de Corral a Barcelona.
L'empresa no va pràcticament a cap judici en què se la cita com a Fincas Corral. A Barcelona, l'últim cas es va donar al Jutjat Social nú-
mero 12, dijous passat. Cap advocat del grup de Xicola s'hi va presentar."És un comportament habitual en casos d'immobiliàries que estan a punt de tancar o que ja han cessat la seva activitat",afirmaven fonts judicials. Però aquesta no és teòricament la situació de Fincas Corral.
Així fins ahir, a Bilbao. Allà s'havia de celebrar un judici per una demanda no només contra Fincas Corral, sinó també contra dues firmes patrimonials vinculades al grup: Renta Patrimonial 2000 i Patrimonio Inmobiliario Empresarial SA. La primera va intentar, sense èxit, arribar a un acord amb els demandants. La segona va forçar la suspensió de la vista a l'anunciar que estava concursada en un jutjat mercantil de Madrid, va explicar l'advocat dels treballadors Roberto Cadenas.
Notícies relacionadesNo és l'única situació estranya d'aquest grup des que el va adquirir Xicola. L'operació de venda es va tancar en plenes vacances d'estiu i es va comunicar públicament amb una breu nota. No ha explicat mai el que va pagar per l'empresa."Aquesta pregunta no toca",diu cada vegada que algun periodista l'hi demana i assegura, sense immutar-se, una cosa tan peregrina com que disposa de"finançament il.limitat".Un dia assegura que els diners"procedeixen de les vendes de pisos a Panamà",un altre dia diu que trobarà inversors del golf Pèrsic, i el tercer anuncia que posa de lloguer 8.000 pisos sense exigir entrada i que vol arribar a 20.000. Per anunciar que no quedi.
Davant de tot això, no és estrany que alguns alts càrrecs abandonin el vaixell i exigeixin als jutjats els endarreriments. És el cas de l'exdirector general de Broker de Financiación Hipotecaria SA, que s'encarregava d'"aconseguir i gestionar finançament"per a l'activitat de compravenda i lloguer d'immobles del grup. La sentència emesa pel Jutjat Social número 33 de Madrid, del 8 d'octubre passat, condemna a pagar els endarreriments a Fincas Corral i a diverses empreses vinculades, incloent-hi la citada Renta Patrimonial 2000. La resolució encara considera"provat"que"Calixto Corral és el president de Fincas Corral SL",i administrador únic del grup Gestincor Consultores.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos Pep Guardiola i Cristina Serra caçats a Barcelona amb un element compartit revelador: ¿reconciliació a la vista?
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- En delictes de furts lleus El fiscal superior de Catalunya planteja recuperar l’arrest de 30 dies per multireincidència
- SALUT Un bacteri, possible causa de l’augment del càncer colorectal