zona franca

Empresa 2.0

1
Es llegeix en minuts
Dídac Lee
Dídac Lee

emprenedor

ver +

Un dels conceptes que em tenen més fascinat avui és el d'Empresa 2.0. Potser els resulti familiar la Web 2.0 (Face-

book, Twitter…). Està relacionat amb el fet de crear i distribuir continguts a internet i la generació de diàleg. Amb la Web 2.0 no té cap sentit la comunicació unidireccional a la xarxa per dirigir-se als clients. Amb les noves possibilitats que ofereix (blocs, xarxes socials...) qualsevol persona pot generar contingut, interacciona, crea i comparteix opinions.

L'Empresa 2.0 aplica els principis de la Web 2.0. Si portem aquest concepte al dia a dia empresarial, parlem de fomentar el diàleg intern, evolucionar cap a organitzacions més col·laboratives, amb més sentiment de pertinença, on es genera i es comparteix coneixement... Imagino que això va ser el que vam pensar quan vam començar amb internet, però ara tenim un escenari i un màrqueting que són diferents: els usuaris ja estan acostumats a fer servir altres eines i ho fan d'una manera natural.

Abans, per dominar un sistema d'informació interna havies de fer un màster. Avui fins i tot la meva mare fa servir Facebook. Imaginem un sistema de gestió empresarial que, lluny de ser complex, s'assemblés a Face-

Notícies relacionades

book; és a dir, basat en la naturalesa humana: s'adapta a tu i no al revés, amb continguts interessants, interacció, d'ús fàcil, integrat en el mòbil i l'email. No és un canvi tecnològic sinó un de cultural que es recolza en la tecnologia. De fet, és com sempre ha passat en la història.

D'eines i tecnologia adequades per a aquesta evolució no en falten, però no és un procés fàcil. Convertir-nos en empreses en les quals es produeixi un diàleg intern i extern implica un canvi de xip, més cultural que tecnològic. L'ésser humà és, per defecte, advers al canvi i a la incertesa que genera. Però únicament fent el salt aconseguirem empreses que es comuniquin de manera eficient, amb més capacitat per gestionar el coneixement, una eterna promesa no complerta que suposa una palanca clau en la nova economia. Solament d'aquesta manera aconseguirem crear empreses innovadores que donin resposta a les necessitats actuals del mercat.