CANVIS EN LA SEGURETAT INDUSTRIAL

Dos nous operadors es reparteixen el 9% de les ITV a Catalunya

Itevelesa i Atisae guanyen el concurs del Govern per a dues zones d'inspecció de vehicles i eleven a sis el nombre de companyies en el sector

1
Es llegeix en minuts
AGUSTÍ SALA

La reforma del model de seguretat industrial va començar en els inicis de la primera legislatura del tripartit, en un procés ple de polèmica, i es consuma en l'actualitat, a l'acabar la segona legislatura de l'Executiu de coalició d'esquerres. Itevelesa i Atisae, dues companyies amb seu fora de Catalunya, han resultat les guanyadores de concurs de dos lots de tres estacions d'ITV cada un que sumen el 9% del mercat, convocat pel Departament d'Innovació, Universitats i Empresa (DIUE).

Amb aquestes companyies, el mapa d'aquest sector suma ja sis operadors. Entre altres compromisos, els guanyadors de la convocatòria es comprometen a reduir les tarifes màximes per la inspecció de vehicles entre el 5% i el 15%. Itevelesa tindrà estacions d'ITV al Pont de Suert (Alta Ribagorça), Sant Fruitós del Bages (Bages) i el Vendrell (Baix Penedès) i Atisae, a Sant Celoni (Vallès Oriental), les Borges Blanques (Garrigues) i Amposta (Montsià).

Notícies relacionades

Cada un dels dos lots de la licitació suposa el 4,5% del mercat d'aquest sector que en el seu conjunt mou a l'any uns 60 milions d'euros, segons el director de Política Industrial de la Generalitat, Albert Roig. En un futur s'haurà de posar en marxa un nou concurs tal com preveu el pla per a aquest sector que inclou el període 2010-2014.

Applus+, que no podia presentar-se a aquesta licitació perquè està obligada a reduir el seu pes en el mercat de les ITV a Catalunya fins a situar-lo per sota del 50% (avui té el 54%), ha estat en canvi una de les adjudicatàries del concurs d'organismes de control per a les inspeccions industrials (ascensors i altres), juntament amb Atisae (també guanyadora a la convocatòria d'ITV), Qualiconsult Industrial i SGS. D'aquesta manera, aquestes quatre empreses se sumen als actuals organismes de control ECA-Bureau Veritas i TÜV Reinhland.