PROBLEMES PER A LA COMPANYIA PARTICIPADA PER LA generalitat
Les aerolínies de baix cost carreguen contra l'ajuda a Spanair
L'associació de les 'low cost' considera que es viola la legislació europea
Avions de Spanair el dia da la inauguració de la terminal 1 de l’aeroport del Prat, el juny del 2009. /
L'última aportació de capital de la Generalitat de Catalunya a l'aerolínia Spanair, mitjançant l'empresa pública Cimalsa, ha encès els ànims de les companyies de baix cost que consideren que es tracta d'ajudes públiques que comporten una «flagrant violació» de la competència. El Govern català va autoritzar el dia 2 de novembre una ampliació de capital a Cimalsa per un import de 20 milions d'euros amb l'objectiu de destinar-lo exclusivament a cobrir al seu torn una altra ampliació de IEASA, el soci majoritari de Spanair. Vueling, la primera aerolínia per nombre de passatgers al Prat i competidora directa de Spanair, va fer públic ahir un comunicat en què informava que l'Associació Europea de Línies Aèries de Tarifes Baixes s'ha dirigit al Comissari de Competència de la CE, Joaquín Almunia, per exigir-li que posi fi a «les ajudes de la Generalitat a Spanair» per considerar-les il·legals.
La demanda d'intervenció de la Comissió, feta pública ahir, es va presentar divendres passat mitjançant un escrit del secretari general de l'Associació, John Hanlon, en què s'exposen les queixes per la «incessant continuïtat» de les ajudes públiques a Spanair. Davant d'aquesta situació, demanen a les autoritats comunitàries «una investigació urgent i completa» sobre l'última aportació de 20 milions d'euros. Hanlon recorda a la Comissió Europea que l'aerolínia catalana està participada en un 19,9% per SAS, que al seu torn rep ajudes estatals «dels seus governs accionistes».
Notícies relacionadesL'Associació (de què formen part nou companyies més entre les quals hi ha Ryanair, Easyjet i Wizair) va denunciar que aquestes ajudes públiques han permès a Spanair «declarar una guerra de preus predatòria» o «malgastar en campanyes de màrqueting».
LA GENERALITAT ES DEFENSA / La Conselleria d'Economia i Finances va replicar ahir les acusacions de les companyies de baix cost negant els fets: les seves aportacions a Spanair no són ajudes sinó participacions en el capital de l'empresa «que s'han fet seguint criteris de mercat i en condicions de mercat», segons un portaveu. Economia va recordar que la participació de capital públic en aerolínies és «habitual» a Europa i va assegurar que s'ajusten a la llei.
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- El temporal porta al límit la costa i el cabal dels rius a Girona i BCN
- Un poble de Lleó ven més butlletes del Gordo de les que va comprar
- Dues falsedats flagrants
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
