energia

Endesa va aconseguir el 2011 un rècord en qualitat del subministrament

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO
BARCELONA

Endesa va obtenir un rècord absolut de qualitat de subministrament durant el 2011 i va aconseguir oferir als seus clients una disponibilitat de la xarxa del 99,99%, segons afirma la companyia en un comunicat. La firma destaca que aquestes cotes de qualitat són equiparables a les de les millors empreses elèctriques europees i indica que el seu TIEPI (temps d'interrupció equivalent a la potència instal·lada) del 2011 va ser de 76 minuts. Això suposa una millora del 27% respecte al 2010.

Notícies relacionades

El resultat va ser possible gràcies a les millores introduïdes en la gestió i en la tecnificació de la xarxa, així com a les inversions en les comunitats en què presta els seus serveis, assegura el grup. A més, amb aquestes cotes la companyia manté la tendència positiva en matèria de qualitat de subministrament aconseguida i multiplica al seu torn per tres en els últims 10 anys la qualitat entregada als clients del servei.

Per autonomies en què Endesa opera com a principal distribuïdor elèctric, la qualitat en l'últim any ha millorat en tots els territoris respecte al 2010 excepte a les Balears, on el TIEPI total ha pujat en un 37%, fins a 89 minuts, a causa d'incidents aliens a Endesa. No obstant, pel que fa a TIEPI propi, és a dir, al que només inclou les interrupcions del subministrament degudes a problemes de la xarxa pròpia, les Balears és la comunitat amb més bon resultats absoluts, ja que la xifra de 35 minuts és un rècord i suposa una millora del 46%. A Andalusia ha registrat una millora del TIEPI del 37%, davant de l'11% d'Aragó, el 48% de les Canàries, el 12% de Catalunya i el 30,8% d'Extremadura.