ESTRATÈGIA D'UN GEGANT DE LES VENDES A INTERNET
Pixmania es multiplica
La web líder en vendes d'electrònica de consum a Europa assenyala Espanya com a mercat prioritari
L'empresa obrirà una tercera botiga física a Barcelona i una altra a Madrid

’On line’ 8 El director executiu de Pixmania, Ulric Jerome. /
Pixmania, la web líder a Europa en venda de productes d'electrònica de consum, aposta per fer, precisament, el pas contrari que estan fent molts negocis consideratsde tota la vida. Si aquests fan el salt a internet amb botigueson line, Pixmania s'ha decidit a conquistar els carrers. La firma, creada el 2000, va obrir la seva primera botiga física a Barcelona el 2004 (va ser la primera fora de França), i acaba d'inaugurar el seu segon local, a La Maquinista. Però els seus plans són més ambiciosos:«Obrirem un tercer establiment al centre de Barcelona abans de l'estiu i un més a Madrid abans del mes de juny», afirma a aquest diari el director executiu de Pixmania, Ulric Jerome.«És el nostre pla inicial, però n'hi podria haver més»,afegeix.
Jerome assenyala que la seva empresa«va ser la primera del sector internet que va fer el pas invers: obrir locals físics». «Veníem per internet a França. Però cada dia venia gent a trucar a les portes de la nostra petita oficina -ens buscaven a les pàgines grogues- per demanar-nos si podien comprar allà»,assegura. Així, van decidir innovar i obrir«punts de recollida».
El model d'aquest tipus de botigues, on el client feia la comandaon linei l'anava a buscar als locals, estalviant-se les despeses d'enviament (aquests establiments eren més magatzems que no pas botigues, perquè el producte per provar és escàs), va arribar a tenir molt d'èxit en molts països. De fet, l'empresa compta amb 18botiguesen cinc països: d'aquestes, cinc són a Espanya (dues a Barcelona, dues a Madrid i una a València).
«Ara canviarem el model i les convertirem en botigues tradicionals amb més productes. Però, a més a més, hi introduirem innovació: els articles tenen una etiqueta electrònica, el seu preu canvia en temps real i sempre és el mateix que a la web»,afegeix. La botiga de La Maquinista ja incorpora el canvi de disseny. El pròxim local que obrirà a Barcelona també serà d'aquesta mena.
Qüestió de confiança
Notícies relacionades«La confiança és clau perquè els clients que ens compren repeteixin (...). A Espanya, el model de botiga tradicional està molt arrelat, i per aquest motiu aquestes botigues poden ajudar-nos a atraure nous consumidors que després poden comprar a la web»,afirma.
Pixmania va facturar 900 milions d'euros el 2011, amb 1.400 empleats i 1,4 milions de referències de productes (també ven articles de puericultura, bricolatge, llar, esports...). La firma té 10 milions de clients, el 20% d'ells a Espanya.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Presentador de ‘Col·lapse’ a TV3 Ricard Ustrell farà un parèntesi en la seva carrera televisiva
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Final copa del rei Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Flick demana protegir els àrbitres abans de la final: "No respectar-los és no tenir fair play"
- Horari i on veure el funeral del papa Francesc per televisió
- Benestar Álvaro Bilbao, psicòleg: "Preocupar-se molt per les coses pot ser un símptoma de salut mental fràgil"
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina