Trobada de la indústria a IESE

El sector de l'alimentació busca captar nous consumidors mitjançant la innovació

Les empreses inverteixen en la creació de nous productes per fidelitzar els clients

1
Es llegeix en minuts
JOSEP MARIA BERENGUERAS / Barcelona

La crisi ha modificat elshàbits dels consumidors. El millor exemple és elcreixement de la marca blanca, que continua augmentant la seva quota de mercat. És per això que el sector de l'alimentació busca com captar aquests nous compradors. I la millor manera de fer-ho és innovant, segons els participants en la16a Trobada del Sector de l'Alimentació i Begudes que se celebra a IESE.

Segons Accenture, la crisi ha provocat que el consumidor ara vagimés vegades al mes al supermercat, pero gasta menys i compramenys unitats del productes. A més, està més disposat a canviar d'ensenyes, de manera que atraure la seva atenció és bàsic.

SegonsFernando Valdés, president de Campofrío, la marca ha focalitzat la seva estratègia ainnovar en nous productes per a tots els segments, com és el cas dels paquets de pernil a un euro, dels quals ja n'han venut més de 50 milions d'unitats.

Per la seva part, elMauricio García de Quevedo, director de Kellogg's, ha destacat que "escoltar els consumidors més fidels"ajuda les empreses a prendre les millors decisions.

El motiu: el boca-orella entre consumidors segueix sent clau. "Cada cinc anys renovem el 20% de la nostra cartera de productes i hem apostat perquè tots els nostres empleats aportin idees", ha destacat el director general de Nestlé a Espanya,Bernard Meunier.

NOVES TECNOLOGIES

Notícies relacionades

Pel que fa a la distribució,Manuel Cumplido,director de Màrqueting de Caprabo, ha destacat la importància de les noves tecnologies(xarxes socials, targetes de fidelització) a l'hora d'aconseguir que el ciutadà esculli una ensenya o una altra.

"Hem apostat per renovar els nostres híper per fer-los més moderns i accessibles, i dotar-los de serveis perquè el client s'hi trobi més còmode. A més, apostem pels productes frescos", ha afegitJosé Luis Gutiérrez, director executiu d'Hipermercados Carrefour España, firma que també ha desenvolupat un sistema perquè el client pugui comprar per internet i recollir la compra al pàrquing de la gran superfície sense haver de baixar del vehicle.